Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Hong Kong 2

Azië dag 2 Hong Kong City 01:00 en allebei klaar wakker... Nee niet wakker.... ECHT WAKKER!!!!  en nu?.... Ff bloggie tikken =] Dit is dus je ingebouwde klok die zegt... Hee jij daar wakker worden, en dat wil je helemaal niet.  In ieder geval tot 05:00 en daarna weer ff de slaap gevat tot 09:00 en nu rennen!!!!! We kunnen nog maar 1 uurtje ontbijten.. Gelukkig op tijd en heerlijk ontbeten, Westers en Aziatisch door elkaar, Naat ging regelrecht op de DimSum af en ik hield het bij een broodje jam en 1 tje met ei en bacon.  Op naar het Sheung Wan district om daar de Man Mo tempel te bezoeken, met de Metro trein (MTR) is dat zo gepiept 4 haltes en je kan er weer uit.. Drukte??? Nee hoor! Gewoon gezellig =] Van af de MTR loop je verschillende straatjes door om uiteindelijk uit te komen bij de tempel, het vinden was niet heel moeilijk, de geur verraadde al  waar het moest zijn.  Honderden zo niet duizenden wierook stokjes in alle soorten en maten branden daar continu en ook boven je hoofd, dus soms valt er gewoon as op je en dat schijnt goed te zijn! Iets met vergeven!!!  We hebben de audio tour gedaan en benne veel te weten gekomen over de god van de Marshall arts enz enz enz... (dit zou een heel lang verhaal kunnen worden) Vlak bij de tempel is Cat street market, een hele leuke markt vol met beeldjes, sieraden en 2e hands.... Oh nee ze noemen het hier antiek hahaha een stalletje met een berg troep dat wil je niet weten en de man noemde zijn gehele berg rommel antiek.. Ssttt niets zeggen aardig knikken en met gierende banden...... In een zij straatje vinden we een leuk local tentje waarvan we natuurlijk de enige westerlingen zijn en bestellen ff een heerlijk coca colaatje om bij te komen! Een blauw vrachtwagentje wat aan komt rijden trekt onze aandacht, wat een herrie maakt dat ding!! Iets met een aggregaat of zo.. De man stapt uit loopt naar de achterkant en pakt een blauwe halve ton uit de achterbak zet die op een karretje en klimt in de laadbak waar hij een soort van 2 bunnen had zitten die weer onder verdeeld waren in vakken en met houten platen er overheen, hij pakt een schepnet en kijkt op een bonnetje en schept levende en dus verse vis uit de bun vandaan en gooit die zo uit de vrachtwagen in de blauwe halve ton die al klaar stond!!! En diverse verschillende soorten vis .... WTF...... Boven in de vrachtwaggel staat dan ook een aggregaat te draaien voor de zuivering van het water ... "2 kiklo inktvib"  idee zeg maar!!!  We gaan verder richting de Western Market, onderweg wordt het allemaal eventjes te veel en besluiten we een pauze in te lassen (we hebben dringend meer vocht nodig!!!) na 20 min aan de icetea en water zijn we weer op kracht gekomen en gaan verder op zoek naar de western market.  Het was een leuke maar niet bijzondere markt, veel dure dingen en dus niets voor ons.  De maag begint te rommelen en raad plegen de LP waar we lekker en cheapy kunnen eten... De LP zegt restaurant Katong! Een Singaporeaans eethuisje die bekent is over de hele wereld, maar wel goed zoeken staat er in de LP.  Dussss zet de iPhone App aan en we komen uiteindelijk via steegjes en smalle straatjes aan bij Katong. De buiten gevel (2 deuren groot) is volgeplakt met kranten recensies van over de hele wereld!! Doe mij maar de prawn met noodle met meatbal en Naat de prawn met noodle en beef....  Als je 1 ding niet moet bestellen is het MEATBAL uit Hong Kong vandaan....  Dit kan gewoon nooooooit van een dier zijn geweest hahah de rest van de vis en noodles die geserveerd werden in een kommetje waren echt heerlijk en zo ook de Beef die Natalie had besteld.  De icetea was ook echt ijs met thee !!!  Het idee is om van Sheung Wan terug te gaan lopen naar Wan Chai via de Queens road maar komen er al gauw achter dat als je er twee straatjes achter gaat lopen veel meer ziet en beleeft, zo komen wij op lokale marktjes en wat je daar ziet..... Bv een man koopt een vis op straat van een andere man, met vis bedoel ik VIS!!! Cm of 70/80. De vis krijgt en meppie in het nekkie en zou dood moeten zijn... De man komt na 30 sec terug met de vis en zegt dat ie nog leeft en hij moet nog een klappie... De verkoper heeft t nu te druk met een klant ( lees: 1 klant) en heeft dus geen tijd! De man pakt zijn net gekochte vis beet en rost m met grof geweld op de stoeprand met z'n koppie.. Ff voelen..... En nog een klap op de stoep. Hee wat denk je???   Vis = dood! Dit was naast de spartelende vissen die nu op een plankje lagen even te veel van t goede en genietend van deze cultuurschok zijn we gauw door gelopen...   Al verder wandelend komen we in een gebied waar we al geweest waren Lan Kwai Fong en ja hoor de muziek en het Bier vliegt ons binnen een paar seconden weer om de oren!! Hahaha geweldig. BEERFEST!!!! Na een soort van rock band te hebben bezocht zijn we doorgelopen naar een barretje waar we de eerste dag ook waren beland en hebben daar lekker ff een paar pilsjes en colaatjes naar binnen gewerkt! We hebben hier ff wifi en zien op de whats app dat Ivo in Maleisië is en hij stuurt ons lucht foto's door van Java Bali en Lombok!!! Echt gaaf en raar dat we nu zitten te whats appen, hij in Maleisië en wij in Hong Kong.  Na het café bezoek zijn we richting de waterkant gewandeld om zo terug te lopen naar ons hotel, niet wetende dat de bijna gehele oever opgebroken is en er vrij weinig te zien is... Behalve honderden vrouwen die op de grond zitten en spelletjes spelen, eten en zingen.  Geen idee waarom ze daar zitten, maar ze hadden het gezellig!! Eenmaal terug in het hotel ff opgefrist om vervolgen Peking Eend te gaan scoren in Wan Chai. Het restaurant wat we hadden opgezocht bestond niet meer, dus even verder snuffelen... Vlak voor onze neus is restaurant Amerika, eeuhhh oké ff de LP erbij en het is een redelijk goedkoop tentje met super goed eten!! Eenmaal binnen krijgen we een tafeltje en bestellen meteen wat te drinken, Naat aan de cola en ik aan een klein chinees pilsje. ( 620 cl ) We bestelde natuurlijk eend en die kwam na een tijdje netjes op een karretje binnen en werd aan tafel in stukken gesneden en zo mooi geëtaleerd op een schaal gelegd, met wat groente van het seizoen (?) geen idee maar wel lekker! (ps we eten nu al vloeiend met stokjes) de hele schaal met Peking eend is op gegaan en zitten dan ook echt VOL.  Na het eten zijn we een stukje door Wan Chai heen gelopen om zo kennis te maken met de honkongneese hoeren en hun werk omgeving. Ik werd lief en lachend aan gekeken en Natalie .... Je raad het al!  Via wat straatjes en pleintjes terug gelopen naar het hotel, weer ff gedoucht een whiskytje en uit ging het kaarsje!!  G-nite =]

Natalie

Foto's volgen hopelijk snel....
Wifi is heel slecht hier!!!!
Xxxx

Ivo

Klikt goed klinkt goed!!!!

Pat en kim

Klinkt super allemaal leuke verhalen! Best herkenbaar!

Pa vet

Mooie nieuwe foto's stelletje bofkonten

Groet uit het natte Zaandam xxxx

Charis

In Bali serveren ze de eend gewoon zoals hij bij ons in de sloot zwemt, met alles erop en eraan dus ????
. Lekker genieten mopjes !! X