Bert-Natalie.reismee.nl

Azie Vlucht + Hong Kong

Azië dag 1 : op naar Hong Kong.  Op zo'n dag als vandaag hoef je natuurlijk geen wekker te zetten,  want je bent gewoon wakker om 05:00 en heb dus alle tijd om de laatste dingetjes te doen.  Frido pikt ons op om halfelf en brengt ons ffies naar Schiphol, uiteraard kom je vandaag om kwart voor elf gewoon in de file terecht! Dat is zo gewoon in Nederland! En het is natuurlijk vrijdag de 13e !!! Geloof me.... Donderdag de 12e was geen goede dag in huize Boer/Vet..... Eenmaal op Schiphol aangekomen nog even een fotootje , meneer Phillip Morris nog een keer blij maken en hup naar Bali(e)nummer 24 om de bagage te droppen! Ingecheckt hadden we thuis al gedaan dus meteen door naar de douane, na de douane meteen de roltrap op omhoog, rechts links en achterin de hoek bij de keuken (het) tafeltje gescoord om vervolgens het eerste gouden vakantie watertje naar binnen te laten glijden...  Nog een paar veel te dure winkeltjes bekeken en door naar G7 alwaar ons vliegtuigje nog moest taxiën... Te laat uit Parijs vertrokken, dus te laat in A'dam! De vlucht verliep soepel, hele lieve vrouwtjes en mannetjes die je bediende en het entertainment systeem werkte perfect.  Eindelijk zet de piloot na ruim 10 en een half uur de daling in en probeer ik tussen de wolken door te ontdekken  waar we zijn en van welke kant we de luchthaven van Hong Kong aan vliegen... Spannend!!!!  Wat een mooi gezicht zeg, we vlogen in een rondje om de stad heen en kon redelijk onderscheiden wat waar was.   En inderdaad, ( Kirtap) het is net of je op het water gaat landen! Eenmaal uit het toestel ff de nodige stempeltjes halen bij de douane en klaar..... Opzoek naar vervoer! Had al in de bijbel (lonely planet) gelezen dat er in HK een kaart bestaat waarmee je kunt reizen en in bepaalde winkels mee kunt betalen. Grote borden leiden ons naar een balie met een lange rij mensen die stonden te wachten op zo'n felbegeerd plastic pasje, eindelijk waren we aan de beurt... En natuurlijk konden we de treinticket naar HK pinnen maar de Octopus kaart ( waarmee je dus niet naar HK kunt reizen , maar wel in HK) die moest cash betaald worden. Mmmm eerst ff pinnen dus.. Bij terugkomst bij de balie mochten we gelukkig voordringen en konden zodoende meteen doorlopen richting de trein.  De trein reed meer onder dan boven de grond en zagen dus weinig van de stad, eenmaal bij bet eindpunt HK centrum, meteen door zoeken naar een metro trein naar Wan Chai en bleven dus onder de grond. ( eerst wel ff wennen en lekker zeiken tegen elkaar,waar we nu wel en niet heen moesten)  Eindelijk hadden we het systeem een beetje door het is dus reuze makkelijk en het vervoer is hier dus echt TOP!! Hup in de metro en na 2 haltes er weer uit, bordjes gevolgd naar de straat welke we moesten hebben en BAM JONGUH!!!! Daar stonden we dan in eens buiten!! Midden in HK .....  33 graden en het voelde echt klam, het water zeek binnen 10 sec van mijn lichaam af en Natalie zegt dood leuk... Nou schatje....  Welkom in HK!! =] pffff wat een klamme zeiknatte hitte hier heeeeee..... De geuren zijn niet eens te plaatsen, en meteen mensen om je heen, de drukte, je verstaat er geen reet van en met deze klamme lucht om je heen moet je meteen drinken.. Althans IK WEL!!! En we zien daar een vrouwtje staan met wat flesjes water en sap of zo.. Dus we wijzen naar het water en proberen uit te leggen dat we ook op zoek zijn naar een cocacola!!!!! Het duurt ff maar dan heb je ook wel wat voor die mmmmmmm oja €1,40 pffff die heb echt verdiend aan ons!!!  ( in Nederland gaat drinken bestellen sneller, je roept 148 en je hebt het!! ( of was dit nou wortel ??? ) Eenmaal aan gekomen bij het hotel zijn inmiddels onze kleren zeg maar, uitwring baar en zwaar aan vervanging toe! Naar de kamer toe en stiekem ffies 2 uurtjes op bed gelegen. Zzzzzzz Heerlijk fris en fruitig zijn we naar beneden gegaan om vervolgens de route naar The Peak te vinden, eenmaal buiten het hotel......  Jaaaah daar komt ie weer....  BAM JONGUH!!!!! Zeik en zeik nat van de zweet in 0,9 sec (record!!)  Op naar de tram, het was weer ffies zoeken, maar het is super leuk om in de tram te staan en naar voren te moeten lopen om vervolgens na 2 haltes er uit te moeten!! Wij zijn namelijk 2 koppen groter en ze gaan alluhmaal voor je aan de kant   Hahahha.  Klein stukje naar boven lopen en dan zijn we bij het oude trammetje die ons naar The Peak brengt. En jaaaaaah. Ze verkochten gelukkig water en cola bij het stalletje recht voor de deur,  €4,60 armer...  Mmmm toeristen plekje zeker??  hahaha.  Dit trammetje gaat superstijl de berg op en brengt je in no time naar de Peak. Het uitzicht is werkelijk spectaculair en super mooi om te zien (zal later een paar foto,s uploaden) we hebben nog gezocht naar onze namen die op een reling stonden maar deze zagen er allemaal hoog glanzend uit, dus net geschilderd ( sorry Anika, maar wel foto gemaakt ;-) Na te hebben gegeten bij BK ( lekker toeristisch) zijn we nog ff wezen rondlopen en konden we eindelijk een "public toilet"  vinden omdat we toch ff moesten.....  Tja een gat in de vloer en beugels om je vast te houden..  Mmmmmm lol.  Eenmaal beneden zijn we dan helaas en met veel tegenzin toch dan maar opzoek gegaan naar Lan Kwai Fong  BEERFEST!!! Wat zijn ze maf hier hahaha We lopen door een straatje horen al muziek en schreeuwende mensen, gaan aan het eind van het straatje de hoek om en......  1 groot feest met BIER!! En eten en artiesten en BIER!! En feestende mensen en en en..... Wow... Te gek hier en iedereen aardig, na een paar pilsjes en colaatjes zijn we opzoek gegaan naar een restaurantje hier in LKF, Naat heeft ff in de bijbel gekeken en vond Tsui Wah... Ik zeg doen!!  Ff de app geopend van de bijbel op de iPhone en die bracht ons er zo naar toe,  een maal binnen werden we meteen naar boven geleid en kregen een tafeltje en een menu kaart met plaatjes whahahaha nee geen nummertjes maar plaatjes!!! Wie is hier de gek??? Ondertussen lekker een biertje en een colaatje besteld en alleen maar om ons heen aan het kijken ( toch maar ff de iPhone gepakt en ff gefilmd)  Twee borden tot aan de rand gevuld kwamen op tafel, jammie echt vette honger/trek. En begonnen meteen te tjappen als een Hongkongnees nomnomnomnomnomnomnomnomnom en daar trok Naat, aan een stuk ananas vastzittende, een heerlijke niet te versmaden zwarte dikke vette vieze Hongkongneese haar!!!!! Met de complimenten uit de keuken denken we  dan maar hahahah Bekaf maar zeker voldaan gaan we richting de metro om vervolgens naar het hotel te gaan om te beginnen aan een welverdiende nachtrust ( dachten we op dit moment =[ ) Tot de volgende blog =] ( foto's volgen later )

Jessie

Whaha
Echt leuk om te lezen!!!
Veel plezier!!!!

Pa en ma vet

Waar blijven de fotos we zijn benieuwd

Groetjes xxxxxxx

Bert & Natalie

De foto's komen er aan!! Vandaag of morgen staan ze er op ( hopen we). =]

@ Irma Super bedankt voor de foto ruimte xxxx

Charis

Super leuk !! Veel plezier, ik ga snel jullie volgende verhaal lezen !!