Bert-Natalie.reismee.nl

Zuid Frankrijk met Kim & Patrick

Vandaag staat een tripje naar zuid Frankrijk in de planning. We gaan met onze achterbuurtjes en tevens goede vrienden, Kim en Patrick naar Frankrijk.   Kim haar vader woont in Tournan en daar zullen we overnachten.  Donderdag eerst nog even allebei gewerkt en bij thuis komst de tasjes in gepakt en op naar K&P.  Patrick en mijzelf in persoon, gaan nog even langs de snackbar om wat avond eten te halen voor ons allen, helaas bij meer dan 2 klanten raakt deze mevrouw in paniek en duurt onze bestelling ietsje........ Langer!!! Na het eten stappen we in de auto en gaan we beginnen aan de reis!  We zijn lekker aan het ouwehoeren en al snel staat de muziek op 10 en zingen we uit volleborst alle bekende liedjes mee.. Patrick is op het eerste stuk de navigator en ik ben de driver... Dit gaat super!!! Als de tank leeg begint te raken zoeken we een benzinne stationnetje  op en wisselen wij van plek. Nu is Patrick de driver en ik navigator..... Maar naar zuid Frankrijk navigeren kan ik met m'n ogen dicht hahahaha  Na een nachtje vol lol en natuurlijk niet te vergeten Kim dr zelfgemaakte tomaten / groente soep komen we aan in Samatan alwaar Kim dr oma woont en die hebben we meteen maar even een bliksembezoekje gebracht. Door naar Pierette (stiefmoeder) haar kapsalon om daar de sleutel van het huis op te halen.  Als we de kapsalon verlaten komen we langs en terrasje waar al mensen buiten in het net op gekomen zonnetje zitten, dit ziet er toppy uit en beslissen dan ook meteen om daar plaats te gaan nemen, om natuurlijk om 09:15 het eerste biertje naar binnen te werken! Na een volle nacht sturen is dit echt heerlijk!!!  Na een 2e pilsje geven we de sleutels netjes af en zit onze taak er op!!  Na het terras avontuur gaan we naar het huis in het dorpje ( lees : dorpje) Tournan en komen daar dus bij 1 van de 4 huisjes aan. Schitterend het is echt super mooi en echt ouderwets, grote dikke balken enz enz eenmaal aan de achterzijde komen we op een terras met uitzicht op de Pyreneeën..  Woooow dit ziet er echt gaaf uit! Er ligt zelfs sneeuw op de toppen.. Kijk, dit is nog eens een uitzicht van uit je achtertuin. We nemen even wat te drinken en overleggen wat we gaan doen, eerst maar eens voor de lunch zorgen! Dus op naar de slager om een paar biefstukjes te halen! Stokbrood en een paar kaasies.... Eenmaal weer bij het huis gaan de mannen even de bbq aansteken en de dames de keuken in om alles klaar te maken voor de lunch. Het eten is Super en ik denk wel dat ik kan zeggen dat we nog nooit zo'n groot en lekker biefstuk op ons bordje hebben gehad!! Jammieeeeee  Ook de kaasies waren echt super lekker!  Na het uitbuiken is Naat heel even gaan liggen en zijn wij naar het stadje verderop gegaan om daar nog een flesje( cadeau ) te halen voor de familie, en voor Pat en mij een flesje Armagnac.  Kim dr Pa gaat de keuken in om Canard (eend) te maken en een heerlijke salade en wij planten ons (na een wandeling in de omgeving) in de tuin om te genieten van een pilsje en het zonneke. Als de tafel word gedekt zien wij naast alle heerlijkheden ook een schaal met foie gras!!! Kijk daar komen we dus voor!!! Whahaha heerlijk op een stokbroodje en als de schaal leeg is.... Schaam je niet, er komt gewoon een nieuwe schaal!!! Woooow heerlijk!!! Natuurlijk ook even een redelijk wijntje erbij en voor de rest.... Tja die canard gaat er ook met boter en suiker in!! Jammmieeeee!!! Na het eten, gaat er nog een armagnacje in en dan gaat het licht uit en storten we langzaam om.....  Pffff wat een heerlijk avond/nacht/dag =] Bonjour