Bert-Natalie.reismee.nl

Zuid Frankrijk 2

Wakker worden blijkt toch een klein probleempje te zijn... Maar het slapen was fantastisch!! Papa was al heel vroeg naar de bakker gegaan om chocolade croissants te halen. Jammieeeeee die gaan er wel in met een heerlijk bakkie koffie... Als we dan eindelijk rond de klok van 12:00uur bedenken dat we "echt" iets moeten gaan doen, worden we spring levend en stappen in de auto om vervolgens naar Carcassonne te gaan. Onderweg was ik niet heel erg bij de les omdat mijn maag al het eten van de vorige dag nog aan het verwerken was!! Dus met een tussenstop bij een winkel is alles toch nog goed gekomen.  In Carcassonne is een enorm kasteel met een soort van stad binnenin met heel veel winkeltjes en natuurlijk het plein gevuld met restaurantjes en café 's  We hebben heerlijk in de rondte gekeken en gewandeld, af en toe een terrasje mee gepikt. Een bezoekje aan de basiliek was erg mooi en indrukwekkend.  Even wat eten bij een restaurantje is niet zo makkelijk als je denkt, ik bestel op / in z'n Frans : pomme frites avec poulet... De bediening kijkt mij aan en vraagt: French fries avec poulet ou frites avec Canard... Kijk hier gaan mijn nek haren dusssss van overeind staan.... Als ik kip bestel, dan wil ik ook kip... En dus geen EEND!!! Dumbo!! Iedereen schatert van het lachen, ach... Als je maar lol hebt=] We shoppen nog wat en wandelen langzaam richting de auto om terug te gaan naar het huis. Onderweg horen we dat papa en Pierrette al voor het avond eten hebben gezorgd en bij thuiskomst kunnen we dan ook direct aan schuiven.. Heerlijk wijntje naast het eten, afwisselend met een biertje.  Als we klaar zijn met eten is het inmiddels 22,30 en voor de begrippen hier heel normaal en wij genieten mee. Om dat het zo gezellig is en nog steeds buiten zitten, besluiten we om nog een Armagnacje in te schenken en ook deze avond af te sluiten op z'n Frans,  santé !!!!    

Reacties

Reacties

Patrick

Jeetje wat een leuke verhalen weer.....ik ben echt jaloers!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!