Bert-Natalie.reismee.nl

Zuid Frankrijk 4

Ff snel een bakkie en hopla in de auto om vervolgens naar de plaatselijke dorps markt te gaan in Samatan.  Eerst geeft onze gids een rondleiding over de ganzenlever markt! Daar kunnen we zien hoe de lever verhandeld word! Naast deze hal is nog een grote hal en dat worden ganzen, eenden, kippen enz enz verhandeld. Naat en Kim vonden de mini zwarte biggetjes wel erg leuk en gingen daar dan ook even mee knuffelen. Op de "gewone" markt kom je echt de meest heerlijke dingen tegen uit deze streek. Stallen met vlees, en gedroogde worst kunnen we domweg niet overslaan, dan nog niet te spreken over de kaas stalletjes met super veel verschillende soorten schimmel, stink en andere kaasjes!!! En natuurlijk langs de armagnac kraam!!!! De beste man liet ons verschillende soorten armagnac proeven, verschillende soorten aperitiefjes en een armagnac op basis van sinaasappel....  Ik zeg heerlijk, en na afscheid te hebben genomen van deze beste man moeten we melden dat we even een terrasje hebben opgezocht om de armagnac smaak weg te spoelen met een heerlijk koud pilsje....     Nog een klein rondje over de markt gelopen voor wat kleine dingetjes en op naar huis om alles even in de koelkast te leggen.   Op naar een natuurgebied in de buurt waar vroeger een forellen kwekerij zat en een mooie wandeling gemaakt langs rotswanden en een riviertje waar we met z'n alluh nog even gespetterd hebben.  Verder op in klein dorpje zit een restaurantje waar we even gestopt zijn om te lunchen, bij aan komst bleek dat ie pas in de avond opengaat maar voor ons wel een uitzondering wou maken om vervolgens 4 borden te maken met steak, sla en patatjes...  Jammieeee  Terug naar huis om de BBQ voor te bereiden voor de avond! De tafel stond werkelijk helemaal vol met kaas, worst, meloen met ham en dan moet je nog bbqen!!!! Whahaha we hebben biefstuk en Toulouse worst gegeten.... Ja .... Daarna waren we gevuld!! En niet zo'n beetje ook =] Uiteraard heerlijk genoten van de avond en de mensen om ons heen en deze dan ook afgesloten met een heerlijk armagnacje.  Morgen terug rijden naar Nederland =[