Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Bandung

Ja hoor... Klaar met ontbijten, ff naar de kamer de backy's halen en meteen maar naar de balie om uit te checken!  Na iedereen gedag te hebben gezegd en gezwaaid naar de rand van de weg lopen en je hand omhoog steken.  Binnen now time stopt er een taxi en willen instappen als we worden tegen gehouden door de balie medewerkster..... Mister mister mister....... Youre credit card mister mister...... Ik denk Huh?? Dafuq!!!!  Had ze me alles terug gegeven behalve mijn cc.... 1000 maal sorry en ik dacht alleen maar, jij zegt sorry maar ik ben hier de stommerd!!!  Snel de taxi in want we hebben haast (NOT) en gaan richting het station van Gambir alwaar onze trein vertrekt naar Bandung!  Eenmaal in de trein komen we geheel tot rust en krijgen meteen wat drinken aan geboden, heerlijk ff geen drukte om ons heen.  Na 20 min komt de trein in beweging en gaan wij vol bewondering voor het raam zitten en zien nog net een paar kindjes mee rennen en zwaaien....  Zeer snel zien we mensen langs het spoor lopen, zitten, slapen, verkopen enz enz. Het word steeds drukker langs het spoor en er verschijnen nu ook sloppenhutjes en het word alleen maar erger en erger!! Slik, dit is dus net als op tv! Na enige tijd word het allemaal  wat minder vies en grauw, eindelijk word het steeds groener en mooier en rijstvelden en we zijn weer sprakeloos! Van de drukte in de narigheid en van de narigheid rechtstreeks met beide visuele bollen een "oase" aanschouwen ......... En als je denkt WOW!!!! Dan rijd de trein het gebergte in en vergeten we zelfs te filmen......... Wat is het hier allejesusmooier dan echt heeeeeel mooi!!!!! Rijst velden en bananenbomen, werkende mensen in die velden met zo een punt hoedje op.................. Sssst we zijn nog even aan t na genieten! Ps heerlijk gegeten in de trein! Nasi ayam speciaal, en weer €1,50 kwijt... Pffff  Bij aankomst in Bandung pakken we ff de bijbel erbij en zoeken een hostel zo'n 2 km van het station vandaan, we lopen er naar toe en bij aankomst worden we vriendelijk begroet door een iniminibandungnesi en helpt ons direct aan een kamer! Douche hangt boven de toilet en we hebben wel een fan hangen (defect) maar wel een tv'tje die het doet. Ik zeg... Geinig!! Meteen ff de straat op en bij een kraampje ff flesje Bintang en colaatje gescoord, ff verder op zit een buurtsuper en halen daar wat te drinken en te eten voor op de kamer... Intussen breekt hier een klein wolk breukje los en veranderen de straten in rivieren en zelfs dat maakt de Indonees heluhmaal niks uit! Als toetje krijgen we gratis verlichting en keiharde donderslagen te verwerken, maar ook dat weerhoud ons niet om gewoon te blijven schuilen.. HA! Bijna droog dus hup naar het hostel ff het tasje van de buurtsuper droppen en op zoek naar  een eettentje, het word al donker en lopen langs de hoofd straat als in eens onze oogjes vallen op een soort steeg waar je als mens niet wil komen! Dusssss wheppppaaaaaaa hup die steeg in en kijken wat er gebeurd!! De geuren van nasi goreng, kroepoek en gefrituurde meuk komt je gewoon te gemoed, sterker nog we ruiken zelf al zo , =]  ergens aan de linkerkant staat een jongen te koken en hij heeft in zijn toko 2 tafeltjes staan.. Mmmm oké naar binnen en zitten.. Er breekt paniek uit en er komen andere jongens bij en na wat heen en weer gebrabbel blijkt dat niemand Engels spreekt en beginnen ze te lachen  hahaha geen paniek dus!!!! Huppakee Natalie achter de balie en wijst aan wat ze wil, en dat dan x2, we bestellen nog een cola maar dat heeft hij niet en roept "ha bottle" wij zeggen ook goed, doe maar cola in een bottle! Weer roept ie dat ie geen cola heeft!! Huh? Hij roept weer "ha bottle"  en wij prima... Gewoon doen jongen! Dan maar in een flesjuhhhhhhh (tjomp)  ff later komt ie met 2 flesjes ijs thee aan en zet ze neer... Wij HUH!!! Hij wijst naar de text op het flesje en er staat HABOTOL!!!!! Wij gieren van het lachen en hij dacht waarschijnlijk Tjompekoppen!?!?!? Hahaha na wederom heerlijk te hebben gegeten (wat weten we niet) zijn we het donkere steegje weer in gelopen op weg naar de grote straat, inmiddels was het super druk geworden met jongelui en vooral scooters, ze kijken je allemaal aan en als je zegt Hello? Dan roepen ze in koor Hello Mister Hello!!! Echt super aardige lui hier.  Natalie ziet op de terug weg een loempia kraampje op de stoep staan en zegt...... Ik lust eigenlijk nog wel wat... Oké doe nog maar 2 loempia's.  Die man begint me daar een partij z'n best te doen in een wokpannetje met een brandertje eronder, taugé, knoflook, ei, groente, sambal en pakte loempia vellen en smeerde die in met caramel stroop, gooide het prutje er op! In een hamburgerbakje.  Hopla, weer een complete maaltijd naar binnen zitten hachelen. In het hostel wou een tourguide ons nog ff aftroggelen maar dat is de beste man niet gelukt.. Een tour koste 750.000 rp wij dingen af maar kwam niet verder dan 50,000 rp eraf, oké we willen het toch. Prima zegt de "beste" man, jij betaald nu 700,000rp en morgen ook 700,000rp en daar komt ie weer... HUH????  Hoe kom je daar nou weer bij... Tjomp??? Ja zegt ie, jullie zijn met z'n 2en en de deal is alleen voor jou! Dus voor haar doe ik dan de zelfde prijs zonder te onderhandelen... Daaaaaaaaaaaaaaag..... Lekker ff voor onze kamer gezeten in de tuin, genietend van een drankje om daarna het bed in te duiken. Tossiemossie =] Ps Jessica, Virgil en Dion. BEDANKT!!! voor de extra foto ruimte, we zullen het zeker nodig hebben xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo  =]