Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Pangandaran 1

Na wat heerlijke groene broodjes met hagelslag en wat thee naar binnen te hebben gewerkt, hebben we onze privé chauffeur gebeld of ie onze deal van de avond daarvoor niet vergeten was! Nee nee niet vergeten .... Wie en waar was het ook al weer??? Je weet wel Bert en Natalie en we slapen in guest house Pos Cihampelas.. En je zou ons vandaag naar Pangandaran brengen... En stil aan de anderekant!!  ooohjaaa ik weet t nog... Ik ben er met een uurtje?? Oké cool!! Lekker bakkie thee gedaan ff uitgecheckt en en de lobby gaan zitten wachten en spelen met de iPhonetjes. Vrij snel was ie er al en begon meteen met onderhandelen over de prijs.... Hee maff, luister gisteren hebben we dit hele ritueel gehad en niet nog eens... Jaja maar wij zijn de enige twee die meegaan en hij heeft ruimte voor 7 ...  Jammer joh ... Hier heb je een tientje en nu je muil houden Hahahahaha (heeft ie toch gewonnen van ons) Hij heeft een Suzuki apv met airco en lederen bekleding en en en... Wat een Luxe zeg!!! Na 3 uur rijden komen we erachter dat ik mijn iPhone kwijt ben..... Grrrrrrrrrr€&$¥%#%^+>%# en nog veel meer!!! We bellen het Hostel en ja hoor gelukkig daar ligt ie er nog! Wat nu? Eeuuuuhh een deal gemaakt met de chauffeur, dat hij de telefoon komt brengen binnen 2 dagen.  (uiteraard voor geld) Na een half uurtje balen, Kunnen we weer genieten van alles wat we tegen komen onderweg. Wat is het hier mooi! We gaan dwars door de bergen en komen dorpjes (kampungs)  en stoppen na 4 uur rijden bij een eethuisje (warung) om de lunch te nuttigen. Nasi goreng met ayam en een colaatje. We praten tussen het eten door met Pico onze chauffeur en wij vragen aan hem hoe het is en gaat hier tijdens de ramadan? Hij maakte een grappige opmerking die ik helaas niet kan uitleggen, maar het kwam er op neer dat hij en de meesten hier islaNiet zijn en wanneer het hun uitkomt om wel of niet mee te doen! Voorbeeld: ik rook niet, drink niet en eet niets tijdens de ramadan, wij roepen tegelijk ECHTWEL!!! Wat doe je nu dan??? Ja zegt ie.... Kijk jullie hebben me betaald voor vandaag dus............ Mmmmm ja, hij is een echte islaNiet!!! Wel word ons aan geraden om nog ff via het winkeltje te lopen want hier zijn de echte souvenirs haha OEPS nu vergeten wij dat plots te doen zeg!! Terug in de auto en op naar Pangandaran. De wegen worden smaller en het verkeer neemt toe, alles maar dan ook alles moet en zal elkaar inhalen! Het is de meest bochtige weg die we ooit heb gezien en nu ook mee gemaakt.   Voor de duidelijkheid : plusminus 200 km in een kleine 8 uur!!! Jup!!! Eindelijk rijden we Pangandaran binnen en zoeken meteen een hostel die we al in de LP hadden gespot, maar helaas was deze vol en rijden verder. We komen bij Home stay Rinjani en daar staan ze ons met 8 handen op te wachten, we hebben mazzel! Een appartementje op de eerste of één op de begane grond maar die heeft een Aziatisch toilet mmmm oké die op één hoog Hahahahaha (dat poepen boven een gat in je badkamer is toch.....) Na de tassen te hebben gedumpt gaan we direct het strand op om ff te voelen hoe dat ook al al weer was, zand tussen de tenen en luisteren naar de het geruis!!! Inmiddels was de zon ondergegaan en horen in de verte uit een minaret van  moskee langzaam wat klanken komen. Op eens staan we naast een kruis op het strand en het begint ons in eens door te dringen dat op de plek waar wij nu staan in 2006  heuluhmaal niks meer was! Om 16:00 in de middag kwam hier plots de tsunami zonder aankondiging, zonder alarm (elektra storing) het hele gebied wegvagen!! Wij hebben hier toch even bij stil gestaan. Op het strand zijn allerlei tentjes met lichtjes en fakkels en  wij kiezen bar Malibu uit om daar ff een Bintang en een cola'tje  te gaan verorberen, voetjes in het zand de wind door je haar en natuurlijk het zee geruis op de achtergrond!! (plaatje compleet) We bestellen ook ff wat eten, zo van af de BBQ een Vis (geen idee welke) voor mij en Gamba's voor Natalie Nog een paar drankjes en dan besluiten we nog een stukje wandelen. we komen langs een toeristen info en gaan naar binnen om te kijken wat en hoe in Pangandaran en boeken meteen voor de volgende dag een tour op de motor!!! Het zal wel weer en we laten ons morgen verrassen HA!   Na deze lange dag zijn we echt gebroken maar nemen voor op ons balkonnetje toch nog ff een bintangetje en een cola'tje mee...  Het is super vertoeven hier en staan versteld van de Jungle geluiden die je hier hoort!!   Bai bai =]