Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Pangandaran 4

Tarzan en Jane gaan vandaag de jungle in met een privé gids, we worden met een auto naar de rand van de jungle gebracht en beginnen hier aan een nieuw avontuur! In het begin lopen we nog over stenen paden en zien in de verte een paar rendieren weg schieten "oh dear" word al gauw een woord speling. Na een tijdje word ons verzocht om de zaklantaarn te voorschijn te halen, haha die hebben we allebei mee! We staan inmiddels bij de ingang van een grot alwaar 2 graven zijn, precies voor de ingang! Hier liggen twee Farao's uit Egypte en die beschermen de grot enz enz enz... We lopen de grot in, eenmaal binnen kunnen we weer recht op staan, we lopen een stukje door en horen geluidjes van dieren.. We richten onze zak lampen erop en het zijn stekelvarkens haha gelukkig heeft de gids een paar nootjes mee en kunnen we de beestjes voeren. Even verder op moeten we bukken want er scheert iets zwarts  over onze hoofden heen...  Jup! Vleermuizen... We schijnen langzaam op het plafond en het hangt hier helemaal vol!!! Allemaal lichtgevende oogjes kijken naar beneden en volgen ons stap bij stap. Soms hangt er een hele tros met die dingen en de gids grapt dat dit dan een heeeeeeele grote familie moet zijn hahahaha. Het is echt schitterend en we zijn nu niet meer bang voor Dracula!! We lopen verder en komen aan het eind van de grot weer in de verse buitenlucht en genieten direct van het zonnetje.  We wandelen verder richting een berg en hebben in eens in de gaten dat we niet alleen die kant op gaan! Ja hoor, we worden gevolgd door grijze apen! Huh!! Zomaar in t wild... Woooow!!!! De paden zijn in eens weg en we gaan gewoon tussen de bomen door en beseffen dat dit nog een aardige klim gaat worden. Als er voor ons een leguaan van een metertje probeert weg te komen, besluiten we om ff een stop in te lassen. We pakken de flesjes water om ff af te koelen, met het water wat constant van ons gezicht af stroomt  zouden we heel wat flesjes weer kunnen vullen! We gaan verder en komen bij een mini riviertje en die blijven we volgen. Eindelijk weer een stukje naar beneden alleen dan wel spek glad en soms door 't water. Hier en daar springen kikkers en hagedissen weg en staan bijna met één been op een duizendpoot! De vlinders zijn hier mega groot en staan dan ook ff stil om ze goed te kunnen zien. Het is ff stil en als je dan naar de geluiden luistert..... Apen, neushoornvogels, gekko's en en en .... we kunnen niet alle geluiden thuis brengen.... We zien in eens tussen de bomen door,  de zee in de verte.. Wow, we voelen ons net zoals in een film en de gids beloofd ons dat het alleen maar beter en mooier gaat worden!! HIJ HEEFT GELIJK OOK!!! We belanden boven aan een watervalletje waar een soort poeltje is ontstaan om lekker ff in te zwemmen!! De zee ligt hier recht onder en ik kijk ff over de rand heen!!! BAM JONGUH!! Wat is dit hoog, maar zo verschrikkelijk mooi. Zo mooi...... Zie later de foto's aub.  We zijn helemaal beduusd van dit spectaculaire uitzicht en gaan er even bij zitten en de gids laat ons even alleen. Ff mijn t'shirt en schoenen uit en Plons wheppaaaa zo t water in! Heerlijk ff afkoelen met dit uitzicht. In het water zitten ook allemaal kikkervisjes en als we eenmaal stil zitten met de voetjes in t water, is het net of we bij Dokterfish zijn, ze landen zo op je benen en voeten om daar vervolgens enorm te gaan kriebelen!!  Na een tijdje is de gids weer terug en gaan we verder , weer klimmen tussen de takken, bomen en lianen door! Zwaar... JA! Maar erg mooi.   We komen nog super mooie bloemen tegen en enorm veel dieren. De gids verteld dat we richting white sand beach gaan om daar straks te zwemmen! Cool!! Dus vanaf nu alleen nog maar naar beneden lopen. Joehooeee.  Als we bijna beneden zijn pakt de gids een stok van de grond en legt ons uit dat de apen die bij het strand leven verpest zijn door de toeristen die gewoon via het strand, of een bootje huren om hier te komen en vervolgens hun spullen laten slingeren. Nu is het zo ver dat de apen weten waar eten in zit en maken dus gemakkelijk de rits van je daypack open om alles er uit te stelen.. Ze draaien de dop van je flesje af en drinken als gewone mensen!!   We gaan ff de zee in als de gids op onze spullen let.. Mmmmmm toch spannend!  We kleden ons weer aan om terug te keren naar het hostel als er plots een aap achter Natalie opduikt en probeert de daypack te pakken!!! Ik schreeuw en de gids is er nog net op tijd bij... Pfffff mazzel!!! We lopen terug via het strand, ff bij de bar een koude cola naar binnen jassen  en steken ff later de weg over en gaan ons opfrissen in het hostel.  De laatste avond hier gaan we weer lekker op t strand eten en binnen now time zij we omringt door de locals die we in deze dagen hier hebben ontmoet! We drinken en we praten wat als er plots hard gepraat word en ze zijn het blijkbaar niet met elkaar eens... Ze roepen een ander er bij en vragen hem wat?  Hij gaf als antwoord "ja" en dat werkte niet echt in zijn voordeel! Er ontstaat meteen een knokpartij waarbij ze allemaal op die gozer duiken en bij krijgt rake klappen!! Ze komen terug aan tafel en bieden meteen hun excuses aan en zeggen dat dit niet had mogen gebeuren waar wij bij waren! De man had twee toeristen meiden een tour aangeboden (wat al niet mag) en toen ze niet wilden ging ie handtastelijk worden. En dat pikte deze echte gidsen niet!! Ze zijn blij dat er inmiddels wat meer toeristen deze kant op komen en dan zal hij het ff verpesten!! Wij begrijpen de situatie en kopen een paar Bintang's voor de vechters bazen en ik vraag nog doodleuk hoeveel deze vecht tour mij ging kosten?? We lagen met z'n alluh in een deuk en gaan daarna het kampvuur aansteken om nog een gezellige laatste avond te hebben.  (en dat is gelukt)