Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Dieng Plateau

Na het ontbijt worden we door een busje naar treinstations gebracht om vervolgens een schitterend treinreis te maken naar Kutoarjo! Op het station mogen we in de vip lounge plaats nemen terwijl we economyclass geboekt hadden, daar ontmoeten we Leoni en Iris. We hadden de meiden al eerder ontmoet in het hostel in bandung en het was meteen toppy. In de trein zaten we ook nog eens tegen over elkaar en hebben het gezellig gemaakt. Ze zijn onderweg naar Jogya en wij naar het Dieng Plateau. Eigenlijk wilden ze Dieng ook niet missen en besluiten met ons mee te gaan naar Dieng. De treinreis was schitterend, het uitzicht helemaal top! En alle locals in de trein zijn echt leuk om mee te maken, vooral de verkoop(st)ers zijn echt te grappig!! Ze komen met van alles langs, eten , drinken, haarspeldjes, luchtjes enz enz... Als we eindelijk uitgestapt zijn moeten we de bus zoeken naar Wonosobo, en dat kan hier alleen met handen en voeten werk! Maar t lukt, op naar het busstation, eenmaal daar aangekomen zit er niemand achter het loket en de bus naar Wonosobo vertrekt niet meer vandaag!! Huh en nu? Nou we moesten een mini busje nemen naar een andere plaats vanwaar de bus naar Wonosobo gaat!! Oké eenmaal daar aangekomen staat er een grijs local busje klaar en die zal zo vertrekken (not) na een uur vertrokken we eindelijk naar Wonosobo wat een rit zeg!! Maar wel super gelachen! De hulp chauffeur legt ons uit in zijn beste Engels dat als we er zijn een mini busje moeten pakken naar de markt en vandaar weer met de gewone bus naar Dieng! Maar wel opschieten om 18:00 vertrekt ie!! Wij opschieten!!! JIJ opschieten hahahaha  Eenmaal in het minibusje (met elf man) zit Iris naast een man met een hoed die echt ff z'n muil dicht moest houden omdat ie naar aanleiding van z'n geur uit z'n smuiger zeker en vast paardestrond had gegeten !! Haha de chaos was kompleet!! 3 gierende meiden tussen de locals hahaha !!! We stappen uit bij de markt en die zelfde man wijst ons de weg, we moeten dus de markt over lopen en hebben best wel haast als het 17:59uur is en de laatste bus vertrekt om 18:00uur maar nee hoor de man brengt ons en loopt geen stap harder... Oké aan het eind van de markt staat een busje en dat moet m zijn, inderdaad Jippeeeey!! Wij er in, tassen er in en nog een stuk of 10 locals en vol..., nee er komen er nog 2 bij, en vol...., nee er komen er nog 3 bij, en vol....., en nee hoor!!! Er komt er nog 1 bij... Pffff maar wel lol!!! Het grappige was dat na 5 min bijna iedereen aan het roken was! Woooow wat een mafkezen heeeee.... De rit duurt ruim een uur en het enige wat we doen is klimmen, klimmen en nog eens...... Jammer dat het al pikdonker is, anders hadden we kunnen genieten van het uitzicht! De bus stopt en die gasten roepen hostel, hostel!! Ff de LP er bij en dit moet een redelijk goed hostel zijn!!! We gaan met z'n vieren naar binnen en worden hartelijk onthaald door de uitbater. Hij heeft nog wel kamers en we mogen eerst kijken! De kamers zijn oud of beter gezegd totaal naar de kloeten!! We denken ffies na en besluiten toch te blijven omdat wij ook totaal uitgeput waren na een hele dag reizen!  We checken in en gaan in het "restaurant" zitten om wat te eten en te drinken! Een pilsje kan nog wel ff duren, want die moest nog ffies gekocht worden op de avond markt hahaha. Overigens bijna al het eten wat je besteld (Pangandaran en Dieng) kom zo van de markt en ligt even later op je bord! Lekker vers zeg maar!  Na het 2e pilsje beginnen we slap te praten en zijn er achter dat we moeten gaan knorren!! Morgen EXTREEM vroeg op!!!  Tot morgen!  =]

Ivo

Klinkt goed! Nog geen maagklachten hopelijk?