Bert-Natalie.reismee.nl

Azie Dieng Plateau !!!!

We horen heel zachtjes krekeltjes maar het geluid word steeds harder en harder.... Oh nee! Het is de wekker! 04:00uur snel er uit, en onder de 3 dekens vandaan... Brrr wat is het hier koud zeg!!! Bijna geen oog dicht gedaan en liggen rillen vannacht als een malle. (10 graden) We gaan er uit en kleden ons dik aan (gelukkig heeft Naat 2 vesten mee, en mag ik in t roze vandaag) Als we beneden komen vraagt de gids of we koffie of thee willen! Doe maar ff een bakkie thee en Natalie koffie! Het staat nog niet op tafel en de gids roept oké Lets go! Mmmm geen thee en koffie dus! Buiten draaien de motortjes van onze scooters al en we vertrekken meteen, we rijden over weggetjes wat gewoon bijna niet te doen is in het pikken donker! Wel valt ons de enorme sterrenhemel op en proberen er dan ook af en toe naar te kijken. Na een rit van ruim een half uur parkeren we de scooters en de gids geeft aan dat we verder gaan lopen, oké zaklantaarns te voorschijn en maar een beetje op de grond schijnen! We hoeven nog maar één km te lopen geeft de gids aan! Oké .. Hij had er niet bij verteld dat het bijna stijl omhoog was hahaha na helemaal kapot te zijn (ademhalen in deze ijle lucht is toch iets lastiger) komen we eindelijk boven en de tranen springen ons letterlijk in de ogen... We zijn er even heel erg stil van!! Dit moet wel het mooiste uitzicht ooit zijn!! We zitten nu op zo'n 2250 meter boven zee level en kijken nu boven de wolken uit naar vulkanen en een gewone berg!! Woow wat wat is dit fantastisch!!! Nog 16 min roept de gids en dan zal de zon op komen! Zal het dan nog mooier worden hier? JA! We zien de zon op komen en langzaam krijgt alles kleur, het is niet te omschrijven hoe mooi dit is om mee te maken! Hier heb je dus echt wel 2,5 uur trein, 5 uur in busjes en een nachtje in de meest crappy Hostel voor over om dit te kunnen zien!! MEGATASTIESCH! Beneden willen we op de scooters stappen als Iris en Leoni ons er op attenderen dat er een verrassing op ons wacht! Oké toppy toch! Er komen 2 mannen aanlopen met kaartjes 'tickets' die we moeten betalen omdat we die berg beklommen hadden... Het is 3000rp pp en Iris betaald de man met 10000rp en krijgt er 2000rp terug. Huh dan mis ik er nog 2000rp zegt ze? Ja dat was voor op de scooter passen. De mannen komt nu naar mij toe en zeggen dat ik nu toch echt moet betalen... Ik stap van mijn scooter af en zeg met enig stem verheffing, dat ie op moet ^#%>$¥£% !!!! en de mannen kiezen direct eieren voor hun geld en gaan er vandoor!! De rest van het groepje hoefde nu ook niet meer te betalen!! We rijden naar het grootste meer in het gebied en kijken ernaar... Mooi (mmmmm) en rijden direct verder naar de hotsprings om daar een heerlijk zwavelbad te nemen midden in de natuur!! En het was echt heerlijk warm, alleen die lucht!!! Rotte eieren en nog eens rotte eieren, maar echt te gek om in zo'n heet zwavel badje te liggen en rustig om je heen kijkend naar alle mooie natuur! Na een uurtje vertrekken we weer naar we naar een krater om daar stoom spugende geisers te bekijken!! Op de lucht en de beklimming na.... Echt gaaf!! En weer staat daar een mannetje (en een kind) om geld te vragen voor het bekijken van de geisers..... En iedereen keek meteen mij weer aan hahahahaha kort om.. Niks betaald!! We gaan nog naar 1 krater toe om een paar foto's te schieten en dan is de tour voorbij, eenmaal terug in het hostel vraagt de man wat we willen lunchen en geeft ons de kaart..., ff kijken deze overnachting hadden we met ontbijt besteld en die hadden we nog niet gehad... Op een of andere manier snapte deze man precies wat we bedoelde en bracht direct het ontbijt... Aan tafel besloten we hier niet langer te blijven, we hadden wel al voor twee nachten betaald! Op een of andere manier snapte deze man ons direct en wilde al het geld terug geven! We hadden wel gegeten en gedronken de avond daarvoor en die moest nog ff verrekend worden! Daar was de man blij mee.. Hij regelde zelfs per direct een auto die ons naar de volgende bestemming brengt. (wat een aardige mensen allemaal hier??) Na 20 min staat er weer een knappe auto voor de deur die ons naar Borobudur brengt. De rit duurt 2 uur, we reizen met een Spaans stelletje en met Iris en Leoni. In Borobudur nemen we een hostel vlak bij de tempel en gaan op t gemakkie ff wat eten en drinken. We kunnen zelfs de laptop ff op het internet aan sluiten om ffies wat foto series te plaatsen op de site. Helaas geen wifi, dus geen verhaaltjes.. Die typen we namelijk op onze telefoons. Later lopen we nog ffies het dorp in om een Sate'tje te scoren voor Naat, en ik loop de Indonesische KFC binnen om een compleet menu te scoren voor €0,55 met een coca colaatje erbij HA! Bij terugkomst in het hostel gaan we naar de kamer om te relaxen..... Zzzz zzzz zzzz Morgen ochtend de Borobudur Tempel.

Patrick

Klinkt cool! Typisch, die Aziaten om lekker zoveel mogelijk geld af te troggellen, Whaha!
Veel plezier op de Borobudur!

Ivo

Wat ben je toch ook een vrezelijke Hollander hè :)

pa en ma vet

Wat mooi he? daarzo alweer 2 weken voorbij
voor je het weet zit je weer in krommenie

XxxxxxXXXxxxx 10000x Love you