Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Borobudur

We gaan ontbijten en wachten op Iris en Leoni om samen naar de Borobudur tempel te gaan, daar komt Leoni aan met de mededeling dat Iris de hele nacht wakker is geweest en alleen maar op de toilet heeft gezeten...... (Gehangen!!! Iets met een gat in de grond) Ze gaan later wel naar de Tempel, oké tot straks!  Ons hostel ligt op zo'n 100 meter van de ingang van de Borobudur en beginnen aan deze korte wandeling! Eenmaal bij de ticket center schrikken we ons een hoedje... 360,000rp entree???? Daar kunnen. We een hele week van eten hier!  Maar oké we zijn hier niet voor niets. Bij de entree krijgen we allebei een rok om en een flesje water om mee te nemen.  Het is werkelijk een heel mooi park en we lopen richting de tempel. Bij aankomst is het ook werkelijk super, het is moeilijk uit te leggen hoe mooi, groot en wat onze ervaringen zijn!! dus kijk de foto's =]  Opeens zien we Leoni aankomen en ze verteld dat Iris ff ging slapen en zij zodoende ook de tempel komt bezoeken.. Oké dan gaan we met z'n drieën verder. We hebben heel veel foto's geschoten van elkaar en natuurlijk gefilmd. Na dat we de tempel hadden bezocht zijn we nog ffies langs de Sumatraanse olifanten gelopen en hebben we een paar wortels in hun neus gaten gestopt hahaha echt grappig!  We lopen via een marktje terug naar de uitgang en praten na over deze bijzondere ervaring.  Eenmaal terug bij het hostel blijkt dat Iris weer een beetje is opgeknapt en graag wil afreizen naar Yogyakarta en ze hoeft niet persé meer langs de Borobudur.  We bestellen een privé bus zodat die onderweg kan stoppen wanneer ze dat wil om te toiletteren o.i.d. Voor 250,000rp De hostel medewerker komt even later naar ons toe en zegt dat de privé bus niet meer komt maar hij heeft een taxi gebeld... Prima als het maar niet met het openbaar vervoer is.. Om 12:00uur staat de taxi voor en het blijkt zo'n zelfde auto te zijn.  Oké dan zitten we ruim hahah aan het einde van de rit staat de meter op 109,000rp........  Weer wat geleerd! Taxi is the Bom!!!! Wij gaan naar het hostel van die mensen waar we drie avonden/nachten mee gefeest en gebbqt hebben in Pangandaran!! Ik had de eigenaar Bedhot al een sms gestuurd dat we er aan kwamen! Dusssss hier scheiden onze wegen!! Wij slapen in Sita Kawan (loyal friend) en Iris en Leoni gaan een ander hostel zoeken.  Bij binnen komst staat Bedhot al op ons te wachten en krijgen direct onze kamer en meteen daarna een rondleiding! Als we een beetje door Yogya hebben gewandeld, moeten we terug komen om een ritje te maken in een van zijn oude vw busjes en natuurlijk om te pilsen/cola'en We maken s'middags een rit in zijn busje naar een Hollandse vriend van hem die een barretje heeft in Yogya, er gaat ook een Canadees mee en beginnen daar aan de pils/cola....  2 uur later, in het busje terug, ff internetten en op naar 't restaurant om maar eens een stevig avondmaaltje naar binnen te werken! Hierna gaan we nog ff met Bedhot aan de zuip en eindigen, moe maar voldaan in ons mandje!! Wat een heerlijke dag!