Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Op naar Bali

Vandaag vertrekken we naar Bali!!! Na het ontbijt pakken we eerst de laptop erbij en gaan ffies bankieren, fotootjes en verhaaltjes plaatsen. We doen lekker rustig aan vandaag en gaan alleen nog even het dorp in om te shoppen. We zien een bordje langs de weg met 'PizzaHut' mmmmm tja dat is ook een tijdje terug... Zullen we gewoon een slice bestellen??? Eenmaal de kaart voor de neus, zien we de meest lekkere dingen staan en bestellen dan ook gewoon een complete Pizza met alles er op en cheese rolls er aan!!! (zie foto) Nog even een bord met chicken chuncks erbij, en niet te vergeten de cola. Tijdens dit heerlijke ----- maar dan ook echt heerlijke eten, voel ik me warm maar tegelijkertijd ook weer koud worden... Mijn maag begint te borrelen en het is overduidelijk dat na 2 weken alleen maar rijst, noedels en kippedingen, ik geen vette meuk meer kon verdragen! Ik begin aan een wandeling richting de toilet en ga steeds sneller lopen... Pfffff al zwetend kom ik op tijd aan. Bij terugkomst aan tafel gaat Natalie toch ook maar even naar de toilet. (wel servetjes mee nemen want papier is hier niet op de toilet) ik eet de laatste stukjes pizza op en besluit nog even naar de toilet te gaan..... Bij terug komst gaat Natalienog een keer..... Maar, we hebben heerlijk gegeten!! Terug bij het hostel gaan we nog ffies relaxen op het dak terras, na een uurtje gaan we afscheid nemen van de familie die we hier ontmoet hebben! Huppakee tassen weer op het ruggetje en gaan!! De trein is op tijd (16:00uur) en zitten firstclass naar Surabaya. Het is een verschrikkelijke mooi reis, we zien vulkanen, rijstvelden en super mooie natuur. We rijden precies om 20:47uur Surabaya binnen, pakken de tassies en stappen uit. Wat een verschil zeg met Yogya.. Hier lopen de meiden op hoge hakken en jongens in spijker broeken en super veel Chinese invloeden hier, maar leuk om dit ook eens te zien! We spreken een trein medewerker aan en vragen hem de waar de trein komt naar Banyuwangi ? Op spoor zes en de trein komt op tijd.. HA! Prima. We zien een stalletje met drinken en chippies en kopen ffies wat voor de nacht, ondertussen proberen we te ontdekken waar spoor zes moet zijn, maar die is moeilijker te vinden dan we dachten. We zien wel bordjes met 1 tm 5 die kant op, maar geen zes? Huh? Dit is raar!! We lopen een stukje verder en laat de treinkaartjes zien aan een andere man en die zegt, yes number six! And the train is right on time! Eeuuhh where is number six sir? Over there! En hij wijst natuurlijk naar het perron waar we zojuist uitgestapt waren... De trein komt er aan en we stappen in, helaas hebben ze geen echte slaap treinen op dit traject maar wel treinen met stoelen die je redelijk ver naar achter kan klappen om toch een beetje te kunnen slapen! Na een uurtje zijn we het al helemaal ZAT!! Hahaha ik ga een rij naar achter omdat ie helemaal leeg is en ga me daar proberen te nestelen. We hadden wel dekens gekregen dus dat was wel fijn, op de ene leuning mijn hoofd op een kussen, mijn voeten schuin weg op het beker plateautje en mijn benen met een klein kussentje ertussen tegen het raam !! Ja.. Je kan het je eigenlijk niet voorstellen maar het lag heerlijk! Natalie had ook ongeveer zo'n houding aangenomen en konden zo een beetje weg doezelen. We werden alleen ff wakker toen de trein stopte bij het volgende station en zagen dat kakkerlakken langs de muren en ramen kropen. Mmmm niet zo fraai!! Maar we hebben er al zoveel gezien dat het ons eigenlijk niet veel meer boeit en proberen langzaam verder te dutten. (alleen niet meer met het hoofd tegen de muur) Om 04:30 komen we aan in Banyuwangi en nemen een becak naar de haven alwaar de ferry's vertrekken richting Gilimanuk door de (zee) straat van Bali. We komen langs een loket en kopen daar de kaartjes voor de oversteek van ruim een uur! Voor €1,04 worden we samen naar Bali gebracht! We lopen door en komen uit bij de veerboot! Nou ja eeuuuh veerboot!!!!! In Nederland lag ie meteen voor de rest van z'n leven aan de ketting!?!?! We moeten via de grote laadklep aan boord en die schuift als een malle over de kade heen!! We moeten dus op tijd springen en dat ging bijna fout, Naat verloor haar evenwicht en kwam dus bijna met haar voet onder die enorme klep, gelukkig trok ze net op tijd haar voet weer weg en sprong ze snel op die klep. Pffff de medewerkers van de boot riepen pfffiieeuuuwww en iets van gelukkig!!! Eenmaal op het boven dek gaan we genieten van de zon's opkomst en zien in de verte Bali al liggen en krijgen weer een glimlach op ons gezicht! Er staat een aardige zeegang en we deinen aardig op en neer maar dat gaat onze pret niet meer drukken. Als we inGilimanuk aan gekomen zijn, gaan we op zoek naar het bus station om een bus te vinden die ons naar Lovina gaat brengen. Na vijf minuten lopen hebben we het gevonden en nemen plaats, deze rit kost ons €6,- euro en duurt 2 uur. (soms voel je je net iemand van RTL Travel die achter in zo'n busje zit en verslag moet doen al rijdend over deze hobbelende wegen met 16 man in een 9 persoons busje!!) Na twee uurtjes zijn we in Lovina en worden meteen aangesproken door een man die een kaartje laat zien van een bungalow park die wij al hadden uitgekozen van te voren. Ja zeg ik, die moeten we hebben! De man wil ons brengen, want hij werkt nou eenmaal voor dit bedrijf! Prima, Naat achter op de scooter en weg is ze, ik word zo opgehaald. Ondertussen word ik overladen door vragen van een 2e persoon die ook voor dit bungalow park werkt.... Alhoewel..... De vragen gaan in eens de andere kant op!! Dat we alleen bij hun vervoer kunnen boeken, snorkelen en andere trips enz enz... Luister pik !!! Ik heb er een hele nacht reizen op zitten.. Dus rustig aan met me!! De scooter is terug en brengt nu ook mij naar het park en onderweg rijd de man langzaam om met mij het zelfde te bespreken als die man van net! Ik zwijg domweg en laat me afzetten bij het bungalow park! Hij wil ons even laten in checken en dan 'moeten' we een tijd afspreken om te praten! Wij zeggen.. Daaaaaaaaag!!! We gaan in checken en vragen de man om een zee zicht bungalow, de beste man zegt dat ze bijna allemaal zee zicht hebben, en lopen mee met de man, de bungalowtjes zijn echt heel mooi, warm water en airco!! Wow wat een luxe zeg!! Dit hebben we wel ffies verdiend! Het is wel sea site en geen sea vieuw haha er staat sinds een paar jaar een muur voor het strand en dat belemmerd ons het zicht op zee! Dat bedoelde de man dus met 'bijna allemaal met zee zicht' Maar even goed zeer tevreden. We nemen een ontbijt en gaan een stukje lopen! Meteen buiten de poort staan mensen op scooters die meteen vragen of we naar de dolfijnen willen of iets anders willen boeken! We lopen door naar t strand en staan naar 30 meter dan ook heerlijk met onze voetjes in het zwarte zand. (in die 30 meter is ook 30 keer gevraagd hoe we heten, waar we vandaan komen & wat we willen boeken, kopen enz enz...!! ) Is dit nou het mooie Lovina???? Ach ffies wennen, we komen uit de binnenlanden van Java vandaan en daar is bijna geen toerisme! We leggen onze spullen ffies op het strand, zo dat we even kunnen voelen hoe warm de zee is.. Heerlijk je kan er zo inlopen.. Ondertussen zijn we benaderd door ruim 10 kindjes of we kettinkjes willen kopen en en en en.... Natalie neemt nog wel even een Massage op het strand en voor mij is de pret over! Ik gaat zometeen lekker even mijn bedje opzoeken, ondertussen ben ik al weer aan het bedenken hoe we hier zo snel mogelijk weer weg komen!! Na 2 uurtjes geslapen te hebben, voel ik me een stukje beter en ga we een 2e poging wagen richting het strand! Het verhaal blijft het zelfde maar ik kan het nu beter verdragen. We gaan lekker zitten op een terrasje aan het strand en genieten van de zon's ondergang. We bestellen lekker eten op dit terras en genieten van de muziek en het uitzicht!! Na wat vuurwerk gezien te hebben op het strand gaan we nog even naar de receptie toe om daar te Facetimen met Duncan!! Hij gaat nog ffies een weekje op vakantie met opa en oma naar Frankrijk!! De bofkont!! Hahaha en wij...... Wij gaan een tukkie doen!!!

Reacties

Reacties

leoni en iris

Hoi Bert en Naat! Zitten jullie nog in Lovina? Wij zijn gister aangekomen en missen onze matties! Gauw even meeten?
Liefs leoni en iris

Bert & Natalie

Whahaha Tot straks in de club.... en vanaaf Beach party hoorden we!!! seeya =)

Mo

Dat klinkt goed! Leuke beach party gehad?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!