Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Op naar de Gili's =]

De tassen zijn ingepakt!! We zijn er helemaal klaar voor, zometeen met een busje naar Ahmed om vervolgens met een "klein" speedbootje naar Gili Trawangan te worden gebracht. Joepieee!! Met z'n 2en in het bussie, dus allebei een bank voor ons eigen =] de rit duurt totaal 2uur en een beetje, dat beetje word veroorzaakt door de plaatselijke markt die we onderweg tegen komen.. Maar deze markt is leuk! Geen toerist te bekennen en de mensen lopen hier gewoon met kippen onder hun arm naar huis of binden ze vast aan hun scooter. De heerlijke geuren van kruiden komen zo je neusgaten in wandelen, wij zijn hier echt een attractie en worden dus alleen maar aangesproken met Hello Hello mister!!! Zelfs de plaatselijke verkeersagent zwaait naar ons en roept Hello mister!! (mannen en vrouwen worden hier aangesproken met mister, op Java ook al haha) Eenmaal in de haven aangekomen wachten we nog op een paar mensen en nemen plaats in de boot. Ze delen flesjes water uit en iedereen krijgt snoepjes.  Het anker word gelicht en de kapitein laat één voor één de motoren hydraulisch zakken in het zoutewater, hij start de 300 PK sterke motorretjes (3stuks) en we gaan er als een speer vandoor. Heerlijk zeg wat een gaaf gevoel!! Knijterhard over het water tot dat we uit de luwte van het eiland komen en de golven in gaan.. We hebben het gefilmd en het was soms echt niet normaal meer!!! Maar we hebben gegierd van het lachen en de mensen achter ons werden steeds stiller en er kwamen plastic zakjes te voorschijn. Wij hadden echt lol met het personeel van het schip en soms wilde hij nog wel een beetje meer "gas op die lollie gooien" woooeehoooooeeeeeiii  De tocht duurt normaal 40 min maar deze keer iets langer vanwege de hoge golven. In de verte zien we een eilandje uit het water prijken en dat zal dan Trawangan moeten zijn, en inderdaad het is 'M !!!! Eenmaal dicht bij ...... Sprakeloos!!! Blauw water, witte stranden en palmbomen! We zijn in één keer van mening veranderd, Bali is Bali en dit.....?  Dit is PARADIJS!!!   We gaan van boord en op advies van anderen gaan we links af om daar een slaapplaats te vinden. We komen bij een resort terecht en de goedkoopste kamer is 1,4 miljoen... Ik vroeg het nog een keer! Helaas had ik het de eerste keer goed verstaan. We gaan verder en wandelen maar een zij straat in omdat de kamers/hutjes aan het strand niet te betalen zijn... Weg droom!! We belanden 3 blokken verder bij en man die nog een kamer heeft met airco of met en fan voor 250,000rp mmm dat klinkt al beter en nemen deze kamer. Het ziet er netjes en verzorgt uit, de badkamer is groot en we gaan hem meteen uit proberen, even het zweet van onze lichamen af douchen. Tja we hadden al zo iets gelezen maar het is nu werkelijkheid, we staan onder een zoutwater douche!!!  Hahahaha dat er geen warm water was in dit pand wisten we al, maar zout water??? Nope =] na opgefrist te zijn gaan we een stukje wandelen langs de kust en drinken wat bij een barretje aan het strand, heerlijk het uitzicht, de wind door je haar en natuurlijk een cocktail. Dit is vakantie!! We besluiten de andere kant op te gaan en komen in een leuk wijkje terecht aan het strand met allemaal leuke strand huisjes op palen met zitjes aan de voorkant en een badkamer in de buitenlucht... Mmmmmmm toch maar eens vragen wat deze hutjes kosten? We verhuizen morgen naar deze hutjes toe!!  HA!  Na het vastleggen van een hutje, gaan we nog verder en treffen langs het strand van die plateaus op palen met een rietendakje erboven en gevuld met kussens. Tja... Hier maar even een pilsje drinken! We lagen bijna te slapen, zoveel rust is hier, nog even een pizza besteld en ook die ging er lachend in. Terug in het drukke gebied is het niet zo stil, maar wel heel erg chilly!!!  Nog even een x opfrissen en dan uit eten aan het strand met reggae muziek op de achtergrond. Over de sterren maar niet te spreken! We liggen op onze rug en kijken ernaar!! Als we terug zijn op de kamer pakken we de LP's er bij en gaan even vergelijken, de ene LP komt uit 2010 en de ander uit 2011. Wat in de zomer van 2010 nog "beach cottage" was,(150,000rp) heet nu "Bungalow Beach Resort" en kost 450,000rp!! Zelfde plek, zelfde huisje, alles het zelfde!!! Tja ze gaan hier ook mee met de tijd, en dan te weten dat er 50 jaar geleden helemaal niemand woonden op deze eilandjes.  We genieten nog even op de veranda met wat drinken en gaan dan de lakens op zoeken!  It was a beautiful day =]

leoni en iris

Wauw klinkt goed! Wij zijn in salou (kuta) beland haha, maar gaan ook zo snel mogelijk naar de gili"s! Tot wanneer zijn jullie daar nou? En wat gaan jullie in lombok nog bezoeken?

Angelab

Ik lees al een tijdje 'stiekem' mee met jullie blog, wij vertrekken over precies 2,5 week en doen net als jullie eerst een paar dagen Hong Kong aan en vliegen dan door naar Bali en de Gili Eilanden, ik kan dan ook niet wachten als ik jullie verhalen lees. Fijne vakantie nog en blijf vooral leuke tips posten!
Groeten Angelab

Bert & Natalie

@ Angelab

Leuk dat je onze verhalen leest/volgt. Het is inderdaad
een onvergetelijke reis en gaan er nog 10 daagjes van
genieten en bloggen!! We proberen ook foto's te plaatsen
maar dat gaat niet overal even makkelijk!! ( en we willen natuurlijk niet betalen voor internet haha)

Groetjes en een super reis toegewenst.

Bert & Natalie.

Bert & Natalie

@Iris & Leoni,

We blijven nog één dagie op Trawangan denken we... En dan naar Air!! En jullie?? See ya =]