Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Gili Trawangan

Best wel redelijk geslapen.  Om tien uur gaan we uit checken hier, dus meteen maar even de backy's vullen en klaar zetten. Er word gevraagd of we al ontbijt willen en wat we willen. We zitten heerlijk op de Veranda te eten met een bakkie erbij. Op naar ons nieuwe onderkomen op dit eilandje, we gaan gewoon lopen en laten de paard en wagen staan, we hebben immers geen haast en tijd zat!! Als we aankomen zijn ze het huisje nog aan het schoonmaken, dus wij ploffen neer op het strand en genieten van een drankje. Als alles is ingericht naar onze smaak nemen we plaats op een paar ligbedden op t strand voor t huusie!!! Oké de droom komt toch nog uit =] wat is dit toch schitterend!! Het personeel is super vriendelijk en op het strand voor de deur zijn ze zo vriendelijk geweest om een bamboe barretje neer te zetten met gekoelde drankjes!! Pffff wat hebben we het hier slecht!!!  Na even in de zon te hebben gelegen huren we een paar flippers en snorkels en gaan is even onderwater kijken! Jammer dat de onderwater camera stuk is gevallen, anders hadden we heel wat mooie foto's kunnen maken! We zien echt alle kleuren vissen voorbij komen en in alle maten. Echt VET cool!!!!  We krijgen trek en nemen plaats in zo'n 2 persoons strand lounge hutje gevuld met kussens en bestellen wat te eten, je hoeft hier echt niks meer te doen! Alles word voor je gedaan =] We gaan nog ffies zonnen en dan maar een heerlijke douche nemen in de buitenlucht! We trekken een schoon kloffie aan, en gaan op pad voor een jurkje voor Naat. (ik heb toevallig niks passends voor bij mijn slippers... Jaja!!) als we een jurkje hebben gescoord lopen we langs een pleintje waar het vol staat met kleine karretjes waar de locals eten verkopen, het staat vol met bbq's en je kan aanwijzen wat voor vis je wil of wat voor vlees. Oké hier kunnen we gewoon niet omheen!! Dus we gaan bij een vrouwtje staan en wijzen aan wat we willen eten, noedels, kippenpoot,groente, sate stokjes en een loempia... En dat x 2!! Haha doe er maar 1 pot bier bij en een blikje coca cola. Totaal 100,000rp = ongeveer € 8,60  En geloof ons het kan op Java voor de helft, maar goed je bent op vakantie dus niet zeuren ;-)  We gaan terug naar ons huisje om nog even lekker op veranda te zitten, als we er eenmaal zijn komt een personeel's  lid  naar ons toe en nodigt ons uit om naar het strand te komen i.v.m. de Full Moon Party!! Oké ook hier kunnen we niet omheen! We arriveren op het strand en er brand al een kampvuur. Ronny (personeel) legt uit dat er tijdens de ramadan geen grote feesten zijn op de eilanden, maar een klein feestje zien ze wel door de vingers...  Overigens is het grote feest aan de andere kant van het eiland en als dat feest er na de ramadan weer is, komen er mensen van uit Java, Bali en Lombok en is er geen slaap plaatsje meer te krijgen verteld Ronny.. Jammer dat we dat feestje missen, maar we nemen de kleine versie hahaha.   Er komt een man langs met een sapjeskan met rood spul er in en iedereen om het vuurtje heen moet een slokje nemen! Geen idee wat het is, maar het smaakt wel lekker! Er komt een man met een gitaar bij en het feestje is compleet! We drinken, zingen en feesten om het vuur heen en de volle maan verlicht ons mooi, zo op het witte strand.  ;-)