Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Gili Trawangan 2

Dagje strand!! Als je wakker word van het geluid van de golven en vogeltjes (en van een ^+#%$£¥$ haan) dan kun je ons niet vrolijker meer krijgen....  We gaan even buiten zitten en genieten van het uitzicht. Vandaag blijven we op t strand en maken vooral geen planning! Na weer heerlijk te hebben ontbeten op t strand gaan we snorkelen, het is opkomend tij en dat betekend dat de zee dieren eten gaan zoeken langs de kust. Eenmaal in de zee is het meteen druk, we zien scholen met gekleurde visjes, super mooie maan vissen enz enz... Het houd niet op!! We zien zelfs een Bollie (eentje die zichzelf kan opblazen, net als in "sharktale") we gaan wat verder van de kust af en het word alleen maar mooier. Het koraal is niet meer zoals het geweest moest zijn, maar wij zijn erg tevreden! Plots knijpt Naat kneppel hard in mijn hand en wijst naar voren ..... Ik zie niks.. Ja ik zie vissen en nog eens vi....... nu werd ik even stil, ik gaf een teken dat ik het ook zag! Voor ons zwom een reuze zee schildpad!! We zwemmen er naar toe en bekijken hem. Wat is dit beest groot zeg! Hij zwemt naar boven, haalt adem en duikt vervolgens weer naar beneden om daar tussen het koraal eten te zoeken! Dit ritueel zien we een paar keer, Wooow het is echt meesterlijk, we kunnen niets anders zeggen! We balen dat we geen camera mee hebben die dit super moment even kon vast leggen. Maar goed we hebben het plaatje in 't hoofdje zitten! Prachtig, en wat zijn die beesten GROOT!!   =] Als we weer op de bedjes liggen in het zonneke, raken we dan ook bijna niet uitgesproken over deze ervaring, we bestellen wat te drinken en proberen daarna even heerlijk te zonnen.  Bij hoogwater gaan we nog een keer snorkelen en gaan iets verder dan vanochtend, de eerste 50 meter uit de kust is het steeds zo'n 2 tot 3 meter diep, maar na die 50 meter gaat het in eens stijl naar beneden en kijk je in een diep donkerblauw gat. We gaan langs de rand zwemmen en niet veel later komt er uit het donkerblauwe gat een grote vis aan zwemmen, tja zo groot hadden we ze nog niet gezien! Super mooi!! Even verderop merken we dat we niet meer vooruit komen, de stroming tussen de eilanden wordt te sterk we zwemmen weer langzaam naar de kust waar het zwemmen weer goed te doen is. De maag begint te knorren, en gaan dan ook terug naar t strand waar niet veel later onze lunch word geserveerd.  Na het eten ffies lekker in de zon en rond 3en ff naar het huisje om stiekem even de oogjes te sluiten... Om 17:00 uur gaan we eruit en lopen richting het noorden van het eiland waar een Pizzaria zit, ook hier eet je op het strand en bestellen eerst een drankje. Na een uurtje vraag ik of we wat kunnen bestellen, maar dat gaat nog niet. Huh? De kok is er nog niet, die komt om 19:30 pas, iets met het vrijdag middag gebed... Hahaha hebben wij weer... Maar waarom stress, waarom haast???? Helemaal niks!! We hebben niks, we moeten niks, dus..... Heerlijk achterover in een paar zachte kussen en genieten van het uitzicht met een drankje erbij.  We hebben later heerlijk een pizza gegeten en zagen de maan van uit de bergen van Lombok te voorschijn komen en het leek net of je hem zo kon aanraken, echt grappig! Niet veel later zitten we lekker voor het huisje nog heel even na te genieten van deze dag!