Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Gili Trawangan 3

Het zelfde ritueel als gister, daarna flippers aan en hopla, de zee in! Vanochtend iets vroeger op gestaan om te snorkelen en ja hoor, meteen prijs!! De eerste reuzen schildpad zwemt meteen voor ons uit en gaat af en toe wat eten en soms naar boven om wat lucht te halen. We verlaten dit beestje en zien verder op een papegaai vis aan komen, eenmaal bij het diepe aangekomen zien we een paar mega grote vissen waar we de naam niet van weten! De een is nog mooier dan de ander en we worden op het laatst nog even getrakteerd op een hele mooie schildpad!!!  We kunnen nog uren hier over doorgaan, maar je kan het beter zelf ervaren!  Als we het zoute water van ons af hebben gedoucht staan er 2 fietsen voor ons klaar om het eiland te gaan ontdekken. Leuk man en daar hebben we zin in.   We vertrekken in noordelijke richting en dat is goed te doen, op de kopse kant van het eiland word het te zanderig en gaan we lopen. Het blijft een stukje fietsen, lopen, fietsen en lopen, tot je weer op de zuidkant bent! Vanaf daar kun je weer heel goed fietsen! Aan de west kant van het eiland staat redelijk veel wind maar is echt schitterend mooi! Er staan een paar ressorts (die wij echt niet kunnen betalen) en een paar strand barretjes alwaar wij even een tussen stop gaan houden, we zijn immers bekaf.... 3x cola en 1 klein flesje water kost hier dan ook 100,000rp en is het duurste tot nu toe!  Even later springen we weer op de fiets en komen aan de west kant terecht en stoppen even bij de haven om ticket's te kopen voor morgen 09:30uur om de normale publieke boot te nemen naar Gili Air. 23,000rp de speedboot kost 400:000rp!! Ff kijken 1 plus 1 is..... Juist! Bij het loket aan gekomen bestel ik 2 kaartjes voor de overtocht maar ik krijg ze niet, huh? Vlak voor dat je gaat kun je pas kaartjes kopen en niet een dag van te voren...  We nemen plaats op een terrasje bij de "Beach Club" en bestellen wat te drinken en de lunch, als de ober er is, vragen we om het wifi wacht woord, maar die wil ie niet geven omdat het heel slecht is hier..... Ik kijk op mijn iPhone en zie vol bereik staan bij deze wifi naam??? Naat ziet een jongen achter laptop en vraagt aan hem, hoe is de wifi hier? De jongen zegt prima!! Owh oké ... Heb jij misschien het wachtwoord? Ja hoor dat is "love$"   Jow, Thanx mate!! En we kunnen internetten.  Het duurt hier allemaal verschrikkelijk lang en het schiet niet op, sterker nog! Als we om de rekening vragen duurt het zo lang dat ik een beetje boos word en dat laat merken.  De rekening komt en het klopt niet! Er staat een Bintang te veel op en roep de ober.  Deze geeft met een hoop kabaal het bonnetje weer door aan een ander en zo gaat het spelletje door! Ik overdrijf niet maar ik had mijn geduld nog 20 min kunnen inhouden en toen brak er een mini Badr Hari in mij los! Ik sprong op schreeuwde door de toko " if you want some f*cking money? You better run for it!! Iedereen raakt nu in paniek en het bonnetje komt er direct aan!! Het biertje is er afgehaald er staat nu alleen 20,700 tax bij geschreven!! We zijn woest, maar er staat duidelijk op een bordje dat "soms" de tax niet is inbegrepen!! We geven hem uiteraard 300rp te veel en blijven heeeeeel irritant doen bij de bar tot dat iedereen zijn zakken leeg had gemaakt om die laatste 300rp terug te geven!!! (dat kan alleen in muntgeld en dat is hier bijna niet te vinden) Op de fiets moeten we verschrikkelijk hard lachen ook al zijn we het er nog steeds niet mee eens! Op een of andere manier moeten ze hier extra aan je verdienen. Cola = 3000rp en hier 10,000rp (staat op de dop) Sigaretten 125,000 staat op het pakje en je betaald 150,000rp en ga zo maar door! Als je vraagt waarom, zeggen ze.... Je bent hier op een eiland en alles is "ietsje" duurder ivm transport kosten..  Maar goed mocht de Lonely Planet ons verhaal lezen!! Beach Club sucks!!!   Even later belanden we lekker op ons balkonnetje met een drankje erbij.. Zometeen ff proberen internet te vinden om wat foto's te uploaden! We vinden op een terrasje redelijk internet en gaan het proberen! Van de 50 stuks uit 1 mapje zet ie er 31 online.... Oké het is niet anders en het duurt ongeveer 30 tot 50 seconden per foto, ach we hebben geen haast en bestellen er wat hapjes bij! Ondertussen krijgen we een sms'je binnen van Leoni en Iris dat ze onderweg zijn naar Gili Trawangan en zullen rond 18:30 Arriveren. We zitten nou eenmaal dicht bij de haven dus wachten gewoon even hier, en bestelen gewoon nog wat drinken hahaha Natalie ziet ze ff later door de straat lopen en roept de meiden, jow  long time no see... Ff bij praten enz enz.  Ze gaan op zoek naar slaap plaats en spreken af bij ons huisie om even later uit eten te gaan met z'n alluh. We gaan op de noordelijke kopse kant van het eiland om ( weer ) plaats te nemen op zo'n plateau aan zee om daar weer een heerlijk pizza'tje naar binnen te werken! Zoals gewoonlijk duurt het allemaal even hier, maar het kan ons niets boeien, wij hebben lol!!! We spreken af elkaar misschien nog even op Lombok te zien of heel misschien op Gili Air!  We gaan ieder ons eigen weg en we hebben OPZEKER weer gelachen!! Thanx =] Wij kruipen even terug onder onze steen !?!?! Zzzzzz zzzzzz

leoni & iris

Allemachtig prachtig!