Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Reis naar Gili Air

Goedemorgen! Ff douchen, backy's weer vullen en even een paard en wagen besteld voor na het ontbijt!! Jammer... We willen eigenlijk helemaal niet weg hier... Maar het volgende eiland ligt al weer te wachten in het mooie azuur blauwe water... (poëzie) Hopla achter in wagen en hobbelend naar de haven toe, we liggen compleet in een deuk! Eenmaal bij het loket aan gekomen bestellen we 2 tickets om naar Gili Air te gaan! De boot reis is kort en stopt eerst nog even op Gili Meno, hier gaan er mensen af en er komen er maar een paar bij. Ondertussen zien we Gili Air al liggen en het ziet er super gaaf uit, we landen op het strand en stappen van de boot af.... Mmmm wat is het hier mooi! We lopen een stukje over het strand en mensen vragen of we al onderdak hebben, eeuuuh nee!! Owh, dan moet je hier slapen en een ander zegt nee hier en hier en hier..... Pffff ik zeg : wie is het goedkoopst en een jonge jongen zegt ik? Ik heb bungalowtjes voor 250,000 met alles er op en er aan! Oké we lopen met hem mee en komen bij hele schattige huisjes met veranda en heerlijke zitjes voor de deur en er zijn er nog maar 2 leeg.  We onderhandelen over de prijs en we lullen er nog 50,000 af HA! Mooi zo. We gaan even een stukje wandelen om het eiland een beetje te ontdekken en komen al gauw bij een barretje terecht met lounge hutjes en strand bedden, hier ploffen we neer en gaan eerst even lunchen. Na het eten halen we onze zwem spullen en gaan hier de rest van de dag vertoeven.  Het is hier super mooi en we balen dan ook als het donker begint te worden en we terug gaan naar de bungalow. Nu gaan we opzoek naar een restaurantje om te gaan eten, maar dan wel vis!! Dat moet hier goed te doen zijn staat er in de LP!!  Als we langs het strand wandelen zien we hier en daar Bbq's branden en krijgen steeds meer trek! We belanden bij een "resto" die met z'n tafel en stoelen in het zand staan  en waar we de vangst van 17:00uur kunnen bekijken... Mmmm we nemen allebei snapper en nu onderhandelen over de prijs. Mooie prijs / mooie vis!!  Ze gaan naar de keuken en worden schoongemaakt om niet heel veel later op de bbq te belanden. Ze smeren er een kruidensausje overheen om de paar minuten en af en toe een limoentje!! Jammie we kunnen niet wachten! Hahaha De gepofte aardappels zijn inmiddels ook klaar en nu komt ook de groente op tafel ....  En en en.... Jippeeeey eindelijk de snapper!! Heerlijk we vallen meteen aan en eten onze vingers er bij op!! Na de vis bestellen we nog een schaal met fruit en moeten zo langzamerhand echt even uit buiken! We lopen nog even langs het strand richting het huisje en vallen achterover in de stoelen op de veranda!! Heerlijke en super mooie dag!!

Pa vet

Oke nu is het wel welletjes hoor wij hier hard werken
En jullie ....stelletje cxxxbbbcczfg bofkonten

Tot snel haha

Henk Crone

Goed gedaan! Ik keek even naar de andere indonesie reisverhalen en wij zijn ook op Gili Air (Orong Villages) geweest. Inderdaad erg mooi en voor je hotel loop je het water in met je snorkel op, en voor je het weet zwem je over een schildpad heen en zie je alle vissen uit Nemo! Wij hebben ons daar laten verleiden voor een boottocht naar Flores via Komodo. Een aanrader maar misschien wijs om even ons verhaal daarover te lezen (croontjes.reismee.nl). Ons einde van de reis nadert maar die boottocht was toch het hoogtepunt. Veel plezier nog verder!

Bert & Natalie

@Henk Crone, wat is dit inderdaad een fantastisch eiland! We hebben natuurlijk al een aardige reis achter de rug en vinden dit dan ook heerlijk!! Zon, zee & strand!! Helaas kunnen we niet naar Komodo al hadden we dat graag nog even gedaan. Hierna staat Lombok en Ubud (Bali) nog in de planning! Maar dit zijn plekjes op aarde om zeker nog een
keer terug te komen!! Bedankt voor de reactie en nog een paar fijne laatste vakantie dagen =]

Gr. B&N

Bert & Natalie

@Pa Vet, we blijven nog heel even haha!
Stuur maar een berg geld en we blijven langer!! Haha

Gr. Bert

henk crone

Dag Bert en Natalie,

Ubud hebben we ook gedaan maar Lombok niet. Veel plezier met de apen in Ubud en ik lees wel eens een keer hoe Lombok is. Jullie ook nog veel plezier en kom op Pa Vet, doe even een duit in het zakje.... ;-)

Pa vet

Duit in het zakje haha ik kan zelf niet op vakantie haha
Maar misschien heeft ome Henk nog wat voor ze

We redden het wel hoor hahahaha!!! 1 miljoen meer of
minder maakt hier niet veel uit =]

Pa vet

Ik mis wel de foto"s van de koffieplantage
Jullie waren daar toch geweest xxxxxxxx