Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Gili Air 3

Vandaag staat snorkelen op het programma.  Na het ontbijt, dat elke ochtend gemaakt word door een lief klein omaatje, gaan we eerst even de LP's er bij pakken om de rest van de reis een draai te geven! Een ding is duidelijk HIER willen we niet weg!! Maar je kan niet altijd zes gooien! Dus moeten we toch het één en ander even regelen. Wat we wel zeker weten is dat we er hier nog één dagje extra aan vast plakken en er eentje van Lombok inleveren! We blijven nog 2 nachtjes hier op Gili Air en dan naar Lombok, ook voor 2 nachtjes.  We pakken onze zwemspullen en lopen langs de snorkel verhuur voor flippers en snorkelientjes. Op naar de zee waar Nemo op ons wacht. Na de eerste plons zien we echter weinig en keren terug naar t strand, dat was niet zo leuk. Mijn flippers zitten te krap, Naat dr bril lekte bla bla bla en we zagen ook gewoon niks!  Toch maar ff ruilen en 's middags nog maar een keer proberen! Na dat we de lunch even hebben laten uitbuiken, zijn we weer het water in gegaan alleen op een andere plek die volgens Natalie op de kaart stond als super mooi snorkel water. En ja hoor!!!   Nog niet de bril op of we zien al een paar kleine visjes! En dan ben je nog geen meter uit de kust! Na Een stukje zwemmen komen we koraal tegen en begint er weer een mooi avontuur.  Duizenden vissen, kleine maar ook grotere zien we voor ons, en als we af en toe omkijken worden we gevolgd door een hele horde aan visjes.. We zien alle vriendjes van Nemo, maar hem zelf niet... Zal ie weer aan een grote reis zijn begonnen? Onverwacht komt er nog even een reuze schildpad langszij en die knipoogt bevestigend!! Wat is dit weer mooi zeg! Hij verdwijnt weer en we krijgen er een barracuda voor terug.. Vissen met tanden benne we niet echt "happig" op, maar die laten ons gelukkig  gewoon zwemmen. Als laatst worden we omringt door een hele school blauw/zilvere visjes en het zicht op de rest word hierdoor ontnomen! Echt gaaf!!!  Op het strand komt er een oud manneke aan lopen met een juk op zijn schouder en daar hangen weer 2 houten kisten aan, de één gevuld met mango's en de andere met ananassen. Jup!! Doe ons maar van elk één, de mango snijd hij zo dat je er steeds een stukje van kan afpakken en van de ananas maakt ie een soort grote lolly.. Heerlijk als het sap langs je smuigeltje naar beneden sijpelt..   De avond valt en we gaan heerlijk uit eten en laat toch maar weer een heerlijke spies bbqen en Naat gaat aan de Burgers, nog een afzakkertje en onze luiken vallen bijna dicht! We gunnen de sterren nog een laatste blik en dan... Morgen boot tickets kopen!!

Kirtap

Klinkt goed, de Gili's. En ziet er ook nog prachtig uit. Komt zeker op mijn 'WatWilIkNogVanDeWereldZienVerlangLijstje'.