Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Senggigi Lombok

Goedemorgen  allen!! dit is nog eens fijn wakker worden.   Het Hostel staat tussen 2 moskeeën in en daar boven uit proberen de plaatselijke hanen nog even te laten horen wie er nou beter kan zingen... Hahaha  We gaan ontbijten en krijgen een pannenkoek met suiker en een kopje thee, ondertussen vraagt de meneer of we de scooter nog komen halen.. Ja tuurlijk, het pas 08:00uur chill man! Om half negen komt ie het nog een keer vragen en wij antwoorden het zelfde. We hadden ook om een kaart gevraagd om zo Lombok een beetje te kunnen ontdekken met de scooter, en die had ie klaar liggen. Mooi tot straks.  Na het ontbijt, internetten en onze daypack te hebben ingepakt gaan we naar de beste man toe voor de scooter. Hij stond er nog steeds bij te wachten, en was blij ons te zien! We vullen ff wat papieren in en krijgen een kaart mee waar wij eerder om gevraagd hadden, klein puntje... Het is een plattegrond van dit dorpje.... toeter, toeter, toeter Bert en Natalie op de scooter...  Ff kijken en na 10 meter weet ik weer dat we links moeten rijden hier! We gaan langzaam richting de hoofdstad Mataram via de kust. Het is een super mooi route en het is hier veel groener dan dat we tot nu toe hebben gezien. Bij Ampenan gaan we links af een weggetje in en rijden tot een "groter" kruispunt en gaan weer links en staan vervolgens met de scooter in de file omdat er een plaatselijke markt aan de gang is, dit is echt schitterend om mee te maken iedereen loopt,scootert of autoot dwars door elkaar heen!! En wat er allemaal niet mee moet aan koopwaar... Echt geweldig! We rijden nu op de Pasuk Pass een weg die over de Pasuk bergen gaat richting het noorden van het eiland. We wisten niet dat er nog groener dan groen betond hier... Het is wonderschoon om te zien, hoge bomen waarvan de meeste Palmbomen en planten die je graag in je eigen tuintje zou willen hebben. Na een stukje door dit gebied gescootert te hebben en steeds hoger op de berg komen, veranderen de palmbomen in iets meer gewone bomen niet veel later staan we midden tussen de apen! Neeee.... Hoe COOOOOOOLLL!!! Is dit dan!!! We pakken het boek erbij en we staan dus midden in een Monkey Forrest en wisten dag niet eens... Hahaha. We rijden een stukje en stoppen weer enz enz schitterend.  Als we de Pasuk Pass hebben verlaten komen we weer een beetje in de bewoonde wereld en zien algauw school kinderen lopen die meteen beginnen te zwaaien en natuurlijk Hello Mister Mister roepen!! Als we de camera erbij pakken is het feest compleet!   We rijden via de kustweg terug naar Senggigi en belanden in een resto'tje om even wat te lunchen. Tijdens het eten horen we een verhaal aan van een tafel achter ons, dat zij (een Spaanse) vanochtend is aangekomen in Bangsal met de boot en dat haar ticket in eens omgewisseld was en ze nu 400,000rp bij moest betalen om toch nog naar Senggigi te komen. (hee hadden we gister ook al niet een verhaal met 2 Canadese meiden???)  We gaan nu opzoek naar de Batu Bolong Tempel die iets ten zuiden van Senggigi ligt. We doen een donatie en krijgen een gele band om ons middel en mogen de poort door. Hier is ook sunset point maar dat duurt voor ons nog even het is pas 13:00uur =]  ook bij deze tempel lopen weer locals en we zien dan ook al gauw een schattig meisje zitten bij haar moeder en wij pakken een lolly en ze bedanken ons vriendelijk en we krijgen allebei ook nog eens een kus op ons hand!  Na het bezoek rijden we naar de hoofdstad toe en dat is pas echt Fun!! Kijk....... Dat je al links moet rijden hier is voor ons toch een beetje anders, maar als je in deze "drukke" stad op eens van voren zowel aan de linker als aan de rechterkant te gemoed komen.. Tja dan word het opletten geblazen. We naderen een kruispunt met stop lichten en wij gaan voor het "rechtdoor" stoplicht staan! Als ie eenmaal op groen springt gaan we rijden en eenmaal over het kruispunt worden we vriendelijk geattendeerd op het feit dat dit een éénrichtings weggetje is en dat WIJ??? En niet al die anderen de verkeerde richting op rijden...  Oké ff keren en met de stroom mee....  We rijden dwars door de stad en zien een hoop leuke dingen! Na een tijdje rijden staat de benzine meter op laag en we gaan langs de weg even tanken. Hier in Indo staan overal langs de wegen kraampjes met glazenflessen van 1 liter gevuld met benzine, we laten de jongen de scooter volgooien en betalen nog net geen euro! Kijk dat zijn nog eens prijzen!! Op de terugweg naar Senggigi stoppen we nog hier en daar om een paar mooie fotootjes te maken en om af en toe even de benen te strekken en iets te drinken.  Als we de scooter terug hebben gebracht gaan we ons even opfrissen en maken nog even een praatje met 2 Zwitsers die we weer in Pangandaran hadden ontmoet. Als het donker is geworden gaan we op zoek naar een resto'tje in het dorp en we gaan er eens heerlijk voor zitten...  Ik neem een verse Tonijn Steak en Natalie kiest een krab uit! Als het eten op tafel staat ben ik echt een beetje jaloers op Natalie.... Zij een mega krab op haar grotere bord en ik 'mmmmm ja ook niet slecht, maar toch een kleiner bordje met tonijn..  Wat kan het leven toch oneerlijk zijn!!!! Hahahaha ;-)  Na het eten lopen we nog even door het dorp en kopen we nog wat te drinken en te snoepen voor in het hostel. Eenmaal bij het hostel vragen we om een rol toiletpapier omdat deze op was en krijgen een mooi en duidelijk antwoord van de conciërge. "toilet paper not included" huh??  Ach, No worries!! Dan lopen we even terug naar de winkel om 17 cent uit te geven voor een duopack en laten hen de S.... Krijgen!! Haha wat een dag zeg!!  Morgen met de speedboot naar Padangbai =]