Bert-Natalie.reismee.nl

Azië Bali Lovina 2

Het opstaan valt zwaar.. Veel te zwaar! Naat heeft niet zo veel last van een katertje, maar ik daar in tegen..... Die Arak rijstenwijn .....  dat is gewoon een sloper!! (maar wel een hele lekkere)  We gaan ons zo melden (06:00) voor de dolfijnen tour, met een bootje vanaf het strand en dan de zee op om dolfijnen te spotten, we eten eerst nog even een broodje omdat het best wel verstandig zal zijn. Eenmaal op zee gaat het weer beter, en voelen we ons als en vis in 't water.  De kapitein zet koers in noordwestelijke richting en na een half uurtje varen springen de eerste dolly's het water uit en kunnen we redelijk goed filmen, het is een heel mooi gezicht en genieten er ook echt wel van! Na een half uurtje zijn er wat meer bootjes bij gekomen, EEN STUK OF 50!!! En word het moeilijk om nog mooie plaatjes te maken en we vinden het sneu worden voor de dolly's. Als er weer een paar boven komen dan schieten alle bootjes er op af om maar een glimpje op te kunnen vangen, de dolly's duiken meteen weer onder en weg zijn ze... Echt een hele leuke ervaring met een klein bijsmaakje. Bij terugkomst gaan we even heerlijk ontbijten en wachten alweer op de volgende tour. We gaan door het Lovina district rijden en bij elke bezienswaardigheid gaat onze chauffeur stoppen en uitleg geven over het hoe en wat...  De eerste stop is de Gigit waterval, het is de hoogste waterval van Bali en is maar liefst 45 meter hoog. We lopen richting de waterval via een weggetje waarlangs allerlei winkeltjes zich hebben gevestigd en worden dan ook om de vijf sec gevraagd of we wat gaan kopen... Oh nee!! Het gaat hier anders, ze vragen hier wat je gaat kopen!!! We stoppen ook nog even bij een rijstveld om wat foto's te maken en natuurlijk hebben we dat ook gedaan bij de waterval.  De omgeving en de reis er naar toe zijn ook echt schitterend! Via allerlei kronkel weggetjes door de bergen en de rijst velden zijn een must voor het oog.  We zijn op weg naar Monkey Forest als er in eens file op de bergweg is, we staan een tijdje stil en er is veel Politie op de been/scooter. Na een tijdje mogen we rijden, maar alleen auto's en scooters geen bussen en vrachtwagens. Als we 2 bochten verder zijn zien we een vrachtwagen (althans wat er nog van over was) tegen de bergwand staan en de paal waar normaal de stroomkabels aan hangen ligt om. Geen probleem toch? We nemen een stukje touw, die binden we aan de kabel en gooien we over een boomtak heen en gaan er vervolgens met 5 man aan hangen tot dat ie net hoog genoeg is dat er een auto onderdoor kan... Ik zeg handjes binnenboord en niets aanraken!!! Aangekomen in het plaatsje Wanagiri staan de ruim 300 aapjes al langs de weg op de vangrail te wachten op nootjes en banaantjes. Het is leuk om te zien en vooral de kleine baby'tjes. We waren wel blij dat er bewaking bij was zodat die maffe Belgen niet de beesten konden laten schrikken, dat vonden ze wel leuk op één of andere manier!  Na een paar kilometer stoppen we bij de Giant Snake.  Euhhh ze doen hier echt alles om aan doekoe te komen! Deze man legt uit dat je met de dieren op de foto mag en hij het geld gebruikt om een betere toekomst voor deze dier soorten te regelen. Oké we doneren en vinden het stiekem toch ook wel leuk om met deze rare dieren op de foto te gaan! Ik krijg als eerst een slang om mijn nek en Natalie mag een vliegende hond vast houden klik klik klik .... Natalie krijgt nog een nieuw bondje aan gemeten (zie fotos) en ik mag ook nog met wat rare dieren op de foto.  Best een leuke ervaring en we hebben weer hele volks stammen voorzien van hun dagelijks brood! De volgende stop is de Ulun Danu Tempel, deze tempel ligt in het meer van Goddes. (zie foto bovenaan iedere pagina) dit is voor ons echt een schitterende ervaring. Ondanks dat er wat mensen rondlopen is het toch één en al rust op deze plek. We besluiten bij een warung wat te eten en genieten in alle rust van de omgeving. Na 20 minuten te hebben stil gezeten krijgen we het toch een beetje koud! Het is hier boven op de berg gemiddeld 12graden kouder!!  Nog even een rondje lopen over het gehele terrein en gaan opzoek naar onze chauffeur. De volgende stop is de markt van Candikuning en vragen heel lief aan hem of ie NIET wil stoppen en door wil rijden naar het volgende punt.  De Botanische tuinen staan op de planning.... Mmmmmm tja we zijn even uitgestapt, maar het voordeel dat je een privé chauffeur hebt is echt cool... Hup in de toet en verder, en snel ook!!! Hati hati.... Oh nee dat betekend pas op!  We stoppen bij Munduk Village, kijk hier leeft ook een civetkat en maakt hier zijn eigen Kopi Luwak! We krijgen een tour door de plantage en ze laten het koffie proces zien, van kat tot koffie boon zeg maar. Nog even wat gedronken hier, en nu staat op het lijstje de Hotspring van Banjar!  En weer vragen we om deze over te slaan, we hebben het al op Java gedaan en we ruiken er nog naar!! Hahaha Als laatste gaan we naar het enige buddhisten tempel hier op Bali!!! Woooow dit is mooi zeg!!! Het is te mooi om uit te leggen, en we hebben hier een hele tijd gespendeerd. Eenmaal weer onderweg rijden we langs een paar mensen die gewoon langs de weg een varken boven een vuur aan het ronddraaien zijn!! Ik durf het bijna niet te vragen maar??? Aan het eind van de dag ploffen we moe maar voldaan in een heerlijk terras stoeltje en drinken een verkoelend drankje. Na heerlijk te hebben gegeten op het strand gaan we nog even naar de kroeg om een klein Arakje te drinken met Leoni en Iris.  Morgen met gierende roei peddels naar De Gili's  =]