Bert-Natalie.reismee.nl

Azië van Bali naar Amsterdam

Zoals verwacht hadden de honden afgesproken in de buurt om een blaf concert te houden die ruim 2 uur duurde! Ach het geeft niet, relax en chill!!! Als de hondjes klaar zijn met hun aria's komen de buurtjes thuis, op zich geen probleem als de muren van onze kamers door waren getrokken tot aan het dak! Maar helaas net boven het bamboe plafond stopt de muur en is er dus een open verbinding met onze Franse buurtjes! We zullen jullie de verhalen besparen ;-) Als het tijd is om er uit te gaan staat het hele gezin bij wie wij overnachten buiten klaar en vragen ons ook te komen. Ze hebben een Balinees ontbijt gemaakt en wij moeten natuurlijk aanschuiven... Dat laten wij geen twee keer zeggen!! Omdat wij toch andere eetgewoontes hebben dan hun, krijgen wij een bord en bestek erbij en de familie pakt en eet alles met hun handen.  Eerst rijst, daarna groente ( beetje pittig maar!!) Sate stokjes, stukjes eend en natuurlijk Indonesische eieren!! Het is echt een heerlijk ontbijt en we vinden het geweldig om mee te maken en de familie vind het een eer dat ze voor ons eten mochten maken... Wij vinden het juist een eer om aan te mogen schuiven, maar hier denken ze juist anders om!  Na het eten gaan we naar de warung aan de overkant en gaan daar even een uurtje te internetten en wachten op onze chauffeur die ons een mooie rit naar Den Pasar heeft belooft.  Het rit is inderdaad erg mooi en komen natuurlijk weer veel rijstvelden tegen en andere mooie bezienswaardigheden.  Eenmaal bij het vliegveld nemen we afscheid en het waren 3 fantastische dagen!! We krijgen nog 2 kilo mandarijnen mee die hij uit zijn eigen tuin heeft geplukt. We lopen naar binnen om de tassen af te geven zodat we lekker ergens kunnen eten. Na de tassen, lopen we langs en money change en wissel nog even een 1.000000rp n voor €'s en lopen verder naar de douane. Maar voor de douane moeten we nog langs een loketje waar je moet betalen.... Tja daar hebben we dus een hekel aan en vragen waar het voor is.... Als je het land in komt 25 dollar pp en bij vertrek 15 dollar pp ... Pfffff en we wisselen net al onze roepies in voor euro's en moet dus nu met euro's betalen, dat is natuurlijk de duurste optie om te betalen voor ons... Maar ja.... Jammer!! Hierna even een eettentje op gezocht voor een allerlaatste Balinese maaltijd en op naar t vliegtuig.  Jippy weer een 747! Maar we moeten nog een halfuurtje wachten om te mogen boarden dus ploffen we neer op een bankje en kijken zo is om ons heen.... Wat hebben mensen een stress hier!!  Alvast in een rij gaan staan zuchten en kreunen dat het te warm/koud is, en dat het allemaal maar niet opschiet!! Wij gaan languit op de bankies liggen en genieten van die mensen... Kijk normaal doen wij ook zo, maar na deze reis zijn we echt relaxt!!! No worries!!!  Als de rij weg is lopen we in 1 keer door naar het toestel alwaar net voor de slurf een Balinees bandje de meest leuke toontjes van Bob Marley. No worries , About a thing..., speelt en we dansen en zingen mee... Haha dat is pas een afscheid =] Op naar Hong Kong!  Als we aan komen op Hong Kong, zien we dat we te weinig tijd over hebben om nog even de stad in te gaan. Jammer maar het is niet anders... We hebben nog wel de octopus passen van de heen weg bij ons en daar staat nog ruim $90 op per kaart en die willen we dus nog wel even in wisselen! Op naar de douane ff stempeltjes scoren naar de octopus balie om de pasjes in te leveren, we lopen meteen door naar buiten om daar nog even te genieten van de warme plakkerige klamme buitenlucht.... En weer naar binnen om vervolgens weer stempeltje te scoren in onze paspoorten en te gaan genieten van een heerlijk koud drankje en een pizza. Geen vertragingen dus op naar t vliegtuig en proberen te slapen... De vlucht gaat redelijk snel voorbij en eigenlijk staan we super snel weer aan de grond in Amsterdam. Op naar de bagage band om daar vervolgens 45 min te wachten op onze backy's ... Als we door de (welbekende) schuifdeuren komen staat daar een groepje vrienden op ons te wachten.... Hoe gaaf is dat zeg!!! We hadden dit niet verwacht ivm het tijdstip en omdat het een gewone werkdag is! Ivo, Peter, Michel en Frank stonden daar gewoon, en meteen maar ff een barretje gaan opzoeken om onze terug komst te vieren!  Eenmaal thuis zegt Ivo tegen ons terwijl hij vertrekt " het avond eten is geregeld" en verdwijnt! Huh!!!!! Oké ..... Eerst maar eens de wasmachine aan en een heel klein tukje doen!! Als we 's middags ff wat foto's terug aan het kijken zijn, zwaait in eens de poort deur open en komen er vrienden binnen met kratten bier, vlees, salades enz enz. Het word één groot bbq feest, en we gaan door tot dat we niet meer kunnen!!! NOGMAALS HET WAS EEN TOP SURPRISE  FEEST & THANX THANX THANX!!!!! Dit is dus het einde van een onvergetelijke reis!!!  Iedereen bedankt die onze bloggies volgden en af en toe een berichtje achter lieten.  Deze site houden we aan voor volgende reis avonturen!!  Terima kasih indonesia!! Groetjes Bert & Natalie. =] Ps.....   No worries!